آموزش

با آغاز سال جدید تعلیمی بستۀ اصلاحی وزارت معارف ، عملی خواهد شد

کابل/ ۲۶  حوت / باختر
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز با رهبری وزارت معارف از طریق ویدیو کانفرانس در رابطه به برنامۀ اصلاحات در این وزارت و تدابیر تدریس شاگردان در زمان تعطیلی مکاتب، صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬این ویدیو کانفرانس به سلسلۀ نشست های قبلی به منظور بررسی وضعیت معارف و برنامۀ اصلاحی در این وزارت در ارگ انجام شد، ابتدا مسوولان وزارت معارف گزارش پیشرفت کار بالای پلان اصلاحی و انکشافی این وزارت را با رییس جمهور شریک کردند.
محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف، گفت که برنامۀ اصلاحی وزارت معارف با درنظرداشت تمام معیارهای از قبل تعیین شده است ، به زودی تمام می‌ شود و پس از اخذ نظریات رییس جمهور، این بستۀ اصلاحی با آغاز سال جدید تعلیمی، عملی خواهدشد. 
رییس جمهور کشور پس از استماع گزارش مسوولان وزارت معارف، گفت که برای عملی کردن اصلاحات در وزارت معارف، مسیر مناسب تعیین شده است و نیاز است تا برنامۀ اصلاحی مرحله به مرحله و با دقت تطبیق شود.
همچنان، رییس جمهور کشور گفت که وزارت معارف باید روی یک برنامه از طریق تلویزیون معارف، تعلیم از راه دور(انترنت) در زمان تعطیلی مکاتب به خاطر شیوع احتمالی ویروس کرونا، تمرکز داشته باشد تا سلسلۀ تدریس شاگردان از راه های ممکنه ادامه یابد.
رییس جمهوری به وزارت معارف هدایت داد که بالای یک برنامۀ مشخص برای تدریس و مصروف نگهداشتن شاگردان در زمان تعطیل مکاتب و یا درصورت تمدید این تعطیلی، کار کند و همچنان مشخص گردد که در جریان این مدت، کدام کارها صورت گیرد و چگونه سلسلۀ تدریس از راه های ممکنه ادامه یابد.
رییس جمهور کشور با تاکید بر اینکه اولویت اساسی حکومت افغانستان مسالۀ معارف و صحت است، به وزارت معارف هدایت داد تا به برنامه های تدریس از راه دور در ولایت هرات توجه خاص صورت گیرد، چون میزان آسیب پذیری در آن ولایت بیشتر است. 
رییس جمهور کشور به تمام معلمان اطمینان داد که معاشات آنان در جریان تعطیلی مکاتب و همچنان در صورت تمدید این تعطیلی، به وقت و زمان آن پرداخته می شود و هیچ نوع تأخیر در پرداخت معاشات پیش نخواهد آمد. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا