سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: جنگ در فاریاب جنگ شمال افغانستان است اگر تروریستها بار دیگر جسارت کنند به این مناطق برگردند، به حساب شان خواهیم رسید

کابل باختر/ 10/ سنبله
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری با پایان یافتن عملیات هایی که برای پاکسازی ولایت های فاریاب و سرپل راه اندازی شده بود، شب گذشته، به کابل برگشت که از سوی صد ها تن از هموطنان ما مورد استقبال قرار گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،معاون اول ریاست جمهوری پس از استقبال از سوی اراکین بلند پایه دولتی و صد ها تن از باشنده گان ولایات مختلف در باغ صدارت، طی سخنرانی یی هدف از سفرش را به شمال کشور نظارت از اجرای عملیات نیرو های امنیتی کشور بمنظور پاکسازی ولایت های فاریاب و سرپل از وجود تروریستها خواند.
معاون اول ریاست جمهوری گفت که من بنا به دستور رئیس جمهور کشور و فیصله شورای امنیت ملی به شمال رفتم و در جریان این سفر از روند عملیات های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در این دو ولایت نظارت کردم.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که عملیات در ولایت فاریاب در شرایط بسیار حساسی راه اندازی شد که بیم آن می رفت آن ولایت توسط تروریستها که از سوی جنرالان آی اس آی پاکستان رهبری می شد، سقوط کند و این کار برای دیگر ولایات شمال نیز خطرآفرین بود.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که در نتیجه این عملیات ولایت های فاریاب و سرپل از وجود تروریستها که درمیان شان دهشت افگنان چچینی ، ازبکستانی و پاکستانی  نیز شامل بودند، پاکسازی شد و دشمن تلفات شدیدی را متحمل شد.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آوری کرد که یکی از قوماندان
ان بزرگ تروریستها در فاریاب کشته شده است که گفته می شود .
وی رهبری طالبان را در ولایات شمال به عهده داشت.
معاون اول ریاست جمهوری جنگ در فاریاب را جنگ شمال افغانستان عنوان کرده گفت که اگر تروریستها بار دیگر جسارت کنند به این مناطق برگردند، ما به حساب شان خواهیم رسید.
معاون اول ریاست جمهوری در حالی که جسارت نیرو های دفاعی و امنیتی را در جریان عملیات های یاد شده ستایش کرد، خاطر نشان نمود که پیروزی در این جنگ ها، پیروزی همه مردم ما می باشد زیرا مردم ولایت های فاریاب و سرپل از شرتروریستها نجات یافتند و همراه با تصفیه این مناطق از وجود دشمن، صد ها تن از مخالفین به روند صلح پیوسته وحمایت شان را از دولت جمهوری اسلامی افغانستان ابراز کردند.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان در این مراسم به سوالات شماری از رسانه های داخلی و خارجی پاسخ داده ابراز داشت که عملیات های شمال در هماهنگی کامل ریاست جمهوری و شورای امنیت ملی انجام یافته است و در آن نیرو های دفاعی و امنیتی کشور اشتراک داشتند.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که من به عنوان معاون اول ریاست جمهوری در حالی که صد ها تن از نیرو های امنیتی کشور را همراه با حمایت مردمی با خود داشتم، ادعای ملیشه سازی و تاخت و تاز آنان به خانه ها و دارایی های مردم را به شدت رد می کنم و این همه را دسیسه دشمنان مردم افغانستان و استخبارات بیگانه میدانم که به منظور مغشوش سازی ذهنیت مردم ما و ایجاد تفرقه در میان باشنده گان کشور راه اندازی شده است.
معاون اول ریاست جمهوری وخامت اوضاع در افغانستان را برای کشورهای منطقه و بویژه آسیای میانه تهدید جدی دانسته علاوه کرد که داعش و دیگر تروریستهایی که در شمال تمرکز کرده اند قصد تهاجم به آسیای میانه را دارند و کشور های همسایه مان باید این نکته را بدانند و به نیرو های امنیتی افغانستان کمک تسلیحاتی نمایند تا آنان با آماده گی های بیشتر در برابر دشمنان ایستاده گی نموده آنان را سرکوب کنند.
معاون اول ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ابراز داشت که برای پاکسازی مناطق دیگر کشور نیز آماده ام و در صورتی که تصمیم زعامت کشور و فیصله شورای امنیتی ملی باشد پس از این به کندز و بدخشان خواهم رفت و این مناطق را نیز ازوجود دشمنان پاکسازی خواهم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا