اقتصاد

وزارت صنعت و تجارت : روابط تجاری افغانستان با هند و امارات متحده عربی به حالت عادی برگشته است

کابل /20 / باختر
پس از شیوع ویروس کرونا، کشورهای جهان تدابیر احتیاطی عاجل را به‌ منظور جلوگیری از گسترش آن روی دست گرفتند که باعث شد تا مراودات تجارتی و ترانزیتی بین کشورها به پائین‌ترین سطح خود در طول دهه‌های گذشته برسد؛ در این میان افغانستان نیز از این امر مستثنی نبوده است.
روابط تجاری افغانستان با کشورها در حمل و ثور به پائین ترین سطح خود رسید.
حکومت با درک این موضوع که کوید-19 یک پدیدۀ فراگیر و احتمالاً محو آن وقت زیادی را در بر می‌گیرد، ابتکار عمل را به دست گرفت و با همکاری نزدیک بخش خصوصی زمینه را برای از سرگیری دوبارۀ تجارت و ترانزیت با کشورهای منطقه و جهان فراهم کرد
خوشبختانه، درکناراینکه روند عادی کردن  تجارت و ترانزیت زمینی بین افغانستان و جهان به خوبی پیش رفته است ، آمار تازه نشان می دهد که حجم صادرات افغانستان از طریق دهلیز هوایی در هفت ماه اول سالروان میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۹ در صد و ارزش آن تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.
گفتنی است که صادرات از طریق دهلیز هوایی با هند و امارات متحده عربی به حالت عادی برگشته است انتظار می رود با سایر کشورها نیز به زودی از سر گرفته شود.
به گفته مسوولان وزارت صنعت و تجارت، فصل صادرات از نیمه دوم سال مالی آغاز و تا آخر سال به نقطه اوج خود می رسد. نیلوفر دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا