اقتصاد

با نصب ترازوهای برقی گمرک تورخم به سیستم آسیکودا وصل شد

کابل/25سرطان/باختر
هدف از نصب این ترازوها، ایجاد شفافیت در جمع آوری عواید ملی، مبارزه علیه فساد اداری، بروکراسی٬ ثبت مشخصات و کنترول دقیق محموله های تجارتی می باشد.
آژانس باختر به نقل از خبرنامه وزارت مالیه خبر می دهد که عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزارت مالیه در مراسم افتتاح این ترازوها گفت: "با در نظرداشت تعهدات ما در بخش عصری سازی ادارات به خصوص منابع عوایدی، وزارت مالیه این را مسوولیت خویش می داند تا از طریق اصلاح روندهای کاری و انکشاف سیستم ها در روند جمع آوری عواید ملی شفافیت را تامین کند تا جلو فساد و خودسری ها گرفته شود.
کار نصب این ترازوهای برقی در گمرک های تورخم، اسلام قلعه، نیمروز و اسپین بولدک نصب شد و در گمرک های حیرتان، آقینه، شیرخان بندر، دندپتان و ابونصر فراهی کار جریان دارد."
سرپرست وزارت مالیه افزود: "نصب ترازوهای برقی و تجیهز گمرک ها با وسایل عصری مایه نگرانی حلقات مافیائی و یکی از کارهای مهم و اولویت وزارت مالیه است و این روند در تمام گمرک های کشور تطبیق خواهد شد."
همچنان سرپرست وزارت مالیه گفت: ما با قاطعیت علیه فساد اداری مبارزه کرده و به مفسدان اجازه نخواهیم داد که عواید ملی ما را مورد دستبرد قرار دهند.
تمیم عارف مومند، معاون والی ننگرهار می گوید که نصب ترازوهای برقی از سوی وزارت مالیه یک اقدام نیک در راستای ایجاد شفافیت، سیستم سازی و مبارزه علیه فساد می باشد.
وی خواهان توجۀ حکومت به خصوص وزارت مالیه در بخش توسعه و انکشاف سیستم ها در بندر و گمرک تورخم شد.
داکتر مخلص محمد به نمایندگی از بخش خصوصی با استقبال از نصب ترازوی های برقی در گمرک تورخم در مورد مشکلات تجار ملی و بخش خصوصی صحبت کرد و از وزارت مالیه خواست تا در کنار رسیدگی به مشکلات شان، تسهیلات بیشتر را برایشان فراهم کند. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا