اقتصاد

امریکا چند شرکت ترکی ٬سوری و افغانی را تحریم کرد

کابل   ۲۹ عقرب  باختر
وزارت مالیه آمریکا چندین شرکت تجاری و سازمان مستقر در ترکیه، سوریه و افغانستان را متهم به حمایت مادی و لوژستیکی از داعش کرد وآنان را تحریم کرده است.
بخش نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت مالیه امریکا یا (اوفک) دو شرکت  مستقر در ترکیه٬ چهار شرکت در سوریه، و مناطق مختلف حاشیه خلیج فارس و اروپا را به حمایت مالی و لوژستیکی از داعش متهم کرد وآنان را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
سه شرکت صرافی ساهول، صرافی آل سلطان و شرکت «تواصل» به انتقال پول به داعش متهم شده‌اند و دو شهروند ترکیه به نام‌های اسماعیل بایالتون و احمد بایالتون اشخاص حقیقی ییهستند که درفهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.
اوفک  همچنان یک نهاد خیریه در افغانستان را به نام سازمان رفاهی نجات اجتماعی  نیز تحریم کرده است این سازمان متهم شده است که به نام نهاد خیریه تسهیلات مالی و پولی را برای داعش در افغانستان  برابر می کند .
همچنان سید حبیب احمد خان و روح‌الله وکیل  دو تن از مدیران این سازمان نیز از سوی وزارت مالیه امریکا تحریم شده اند.
قبل از این امریکا٬ در سال گذشته عیسوی  هشت نفر را شامل شهروندان افغانستان ایران و پاکستان به دلیل جمایت شان از گروه طالبان تحریم کرد.
این افراد دو فرد مرتبط با سپاه قدس ایران، دو پاکستانی و چهار افغان هستند. آنها از سوی وزارت خزانه داری امریکا به عنوان تروریستان بین المللی رده بندی شده اند.
وزارت  مالیه امریکا در آن وقت گفته بود که تحریم های امریکا آن اعضای طالبان را که در طراحی حملات انتحاری و دیگر فعالیت های مرگبار دست دارند، و همچنان ایرانیانی هایی را که به آنان کمک مالی و تامیناتی می کنند، هدف قرار داده است.
وضع تحریم از سوی وزارت مالیه امریکا به حکومت امریکا اجازه می دهد٬ دارایی ها و منابع مالی  اشخاص و سازمان های تحریم شده را از طریق ادارت قضایی ایالات متحده امریکا بسته کند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا