گزارش ها

نظام جمهوری اسلامی افغانستان به خاطر رفاه وترقی افغانستان جنگ زده از بدو ایجاد تاکنون دست آورد های ملموسی درعرصه های مختلف داشته است.

کابل باختر 23 حمل
نظام جمهوری اسلامی افغانستان به خاطر رفاه وترقی افغانستان جنگ زده از بدو ایجاد تاکنون دست آورد های ملموسی درعرصه های مختلف داشته است.
یکی از اساسی ترین دست آورد نظام را ایجاد وهسته گذاری اردوی ملی درکشور تشکیل میدهد .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: کشوری که به اساس توطیه ها  ودسایس بیگانه ها به خاک وخاکستر مبدل گردیده بود در گذشته نه چندان دور چیزی  به نام اردوی ملی را نمی شناخت و به اساس  اراده قوی، نظام هسته نیرومند  اردوی ملی رادر دشوارترین شرایط گذاشته  وامروز به اساس  آخرین گزارش ارایه شده، این نهاد مدافع تمامیت اراضی واستقلال  کشور نزدیک به دوصدهزار منسوب تشکیل دارد ودرسال جاری حدود بیشتر از سی وپنج هزار افسر ،بریدمن، سرباز را آموزش تخصصی میدهد .
1928 افسر، بریدمل وسرباز را جهت اشتراک در سیمینار ها، کورسهای کوتاه مدت و دراز مدت ، ازجمله ده تن را به ارکانحرب و39 تن را به مسلک پیلوتی  به خارج کشور اعزام کرده است وبیشتر از پنجاه وسه هزار سرباز را به صفوف قوای مسلح تازه جذب می کند.
اردوی ملی  تنها در راستای دفاع از تمامیت اراضی و تامین امنیت در رویدادهای  ملی بذل  مساعی می کند بل این نیروها در راستای عمران وبازسازی نیز عملکرد های چشمگیری داشته است .
این نیروها 114 پروژه عمرانی را به هزینه بیشتر از 29 ملیارد افغانی راه اندازی کرده که ازجمله کارده پروژه تکمیل وبالای سایر پروژه ها کار جریان دارد.
به اساس پلان های مرتبه اردوی ملی بیشتر از 18 هزار عملیات مشترک،  993 عملیات خاص کوماندو وبیشتر از 496000 فعالیت محاربوی ،امنیتی ،گزمه، تلاشی واکمالات را در سطح کشور انجام  داده ومیدهد . ابراز نظر واتخاذ تصمیم قانونی درمورد 3456 زندانی  بگرام  از طریق بورد های تخصصی ورهایی 3705 زندانی از زندان های پلچرخی وبگرام ،اعزام وارثان شهدای اردوی ملی به حج بیت الله شریف وکمک 58 ملیون افغانی به خانواده های شهدا جز وظایف انجام شده این نهاد می باشد.
با اختصار کلام گفته میتوانیم که نظام موجود به خاطر رفاه و آسایش مردم قوی ترین اردو را اساس گذاشته است که با توجۀ بیشتر  به تجهیز ،تمویل وآموزش آنها آینده اولاد وطن مطمین می گردد.
عملی نمودن پروسه انتقال امنیت در 339 ولسوالی شامل 34 ولایت از دست آوردهای دیگر این نهاد است.
انتقال مکمل زندان بگرام از نیروهای بین المللی به دولت افغانستان،  با سواد سازی 5399 سرباز وبریدمل از دست آوردهای این نهاد درپهلوی مبارزات خستگی ناپذیر باهراس افگنان می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا