گزارش ها

استفاده طالبان از احساسات مردم

کابل باختر/ 24/ دلو
مقامات محلی درولایت هلمند میگویند که عامل حوادث اخیر در آن ولایت که با مرگ شماری از افراد ملکی همراه بود طالبان میباشند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : ناوقت روز جمعه دریک حمله هوایی برچند قریۀ درولایت هلمند شماری از افراد گروه طالبان کشته شدند . حمله درست زمانی صورت گرفت که طالبان برای تحرک نظامی آمادگی میگرفتند .
عملیات هوایی درسه قریه ولسوالی سنگین انجام شد گفته میشودکه دراین عملیات به طالبان مسلح تلفات جدی وارد شده است . درهمین حال انفجار یک ماین هاوان دریک منزل مسکونی درهمین ولسوالی مرگ یازده عضو خانواده را درپی داشت.
شماری از بزرگان قومی و باشندگان محل ادعا دارندکه در دو حادثه افراد ملکی آسیب دیده اند و به آنها تلفات وارد شده است .
آنها میگویندکه درحمله هوایی نزده فرد ملکی کشته شده و 20 نفر دیگر جراحت برداشته اند.
به تعقیب این دو حادثه مقامات محلی در ولایت هلمند بررسی های شان را آغاز کردند .آنها میگویند که اکنون تحقیقات شان تکمیل گردیده و به این نتیجه رسیده اند آنانیکه درحمله هوایی کشته شده اند همه افراد وابسته به گروه طالبان بوده اند.
عبدالجبار قهرمان نماینده مردم هلمند درولسی جرگه که درحال حاضر به عنوان مسوول نظامی آن ولایت گماشته شده است میگوید که کشته شدگان افراد طالبان اندکه از خانه های مردم به عنوان سنگر استفاده کرده اند.
او میگوید که دراین عملیات نیروهای داخلی و همکاران بین المللی ملامت نمی باشند حیات الله حیات والی هلمند هم گفته است که کشته شدگان افراد وابسته به گروه طالبان بوده اند.
درهمین حال شماری از باشندگان ولایت زابل روز گذشته در شهر قلات دست به تظاهرات زده و خواستار متوقف ساختن عملیات های شبانه درشهر صفا ولایت زابل شدند.
اخیراً نیروهای ویژه افغان عملیات را در شهر صفا زابل انجام دادند و هفت نفر را از یک منزل مسکونی گرفتار کردند.
تظاهر کننده گان ادعا دارند که بازداشت شده گان افراد عادی اند .
یک منبع مربوط به پولیس زون  میوند میگوید: وقایع اخیر درولایت های زابل و هلمند درحالی اتفاق می افتد که طالبان و قماش آنها داعشی ها عامل حوادث متعدد تروریستی بوده و تحرکات نظامی نیز داشته اند.
درپی گسترش فعالیت گروه های تروریستی طالب و داعش نیروهای امنیتی نیز برنامه های تدافعی و باز دارنده داشته اند حملات هوایی عملیات های اوپراتیفی ، عملیات های تصفیوی عملیات های خاص … جز این برنامه ها است این عملیات ها با دقت و طبق برنامه انجام میشود عملکرد ما با طالبان وداعشی فرق فاحش دارد.
انتحارکنندگان این دو گروه خود را در هرجا انفجار میدهند آنها پروای جان اطفال ، زنان و افرادملکی را ندارند برای آنها مطرح نیست که دراین گونه حملات نظامیان کشته میشوند یا افراد ملکی، یک قرارگاه نظامی تخریب میشود یا یک مسجد و یایک مکتب درکل هدف آنها کشتن افغانها وتخریب این کشور است درحالیکه ما خوب میدانیم در کجا عملیات میکنم و طرف مقابل ماکی است.
یک منبع خبری پولیس زون میوند همچنان گفت: گروه طالبان درحالات که با خطر و تلفات مواجه میشوند با نیرنگ ها وشیوه های متعدد ودر حالات هم با فشار وزور باشندگان مناطق راکه خود درآن نفوذ و کنترول دارند احساساتی ساخته آنها را وا میدارند تا دست به تظاهرات زنند ، راه ها را مسدود نمایند و یا هم خواستار قطع عملیات های ماشوند .
درحالیکه در برابر حملات طالبان که صددرصد تلفات ملکی را در پی دارد آرام و خاموش اند چرا آنانیکه در هلمند زابل و یا جا های دیگر از تلفات ملکی شاکی اند و نیروهای امنیتی را هدف میدانند در برابر جنایت طالبان و یا قماش آنها داعشی ها که مسلمانان را در نمایندگی کابل بانک در شهر لشکرگاه به خون کشاندند و با انجام حمله تروریستی جان دهها هموطن ما رادردهمزنگ کابل مسجد باقرالعلوم ویا در ورودی ستره محکمه گرفتند خاموش بودند. چرا آنانیکه در زابل دست به تظاهرات زدند دربرابرگلوبریدن تبسم هشت ساله که درزابل صورت گرفت بی تفاوت بودند همۀ اینها نمایانگر آن است که اگر تظاهرات صورت میگیرد یک برنامه ساختگی از سوی طالبان بوده که نمیتواند اراده مردمی را بیان کند.
باید گفت که طالبان عامل اصلی بروز تلفات ملکی درافغانستان بوده اند و سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود این گفته ها را تائید کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا