جهان

اکثریت امریکائیان : امریکا بزرگ ترین قدرت نظامی واقتصادی است

کابل باختر 11 جوزا
به تازگی یک مرکز تحقیقاتی بنام پیو درپیوند طرز تفکر وبرداشت مردم امریکا در رابطه به وضعیت اقتصادی ونیروهای نظامی  امریکا تحقیقی را درانجام داده است .
به اساس این تحقیق نزدیک به سه چهارم از امریکایان براین باور اندکه امریکا  بزرگترین نیرونظامی  واقتصادی جهان را دارا میباشد.
یافته این سازمان نشان میدهد که نزدیک به سه چهارم از امریکا ها براین عقیده  اندکه امریکا  بزرگترین نیرونظامی  جهان را دارد و 54 درصد از جمعیت این کشور به این بارو اند که امریکا از نظر اقتصادی درصدرکشور های جهان قرار دارد از سال 2008 تاکنون این نخستین باراست که مردم چنین ابراز  نظر کرده اند.
مردم امریکا سال ها است ارتش این کشور را نیرومند ترین ارتش جهان دانسته اند وبر این اعتقاد خود پایند هستند  وتحقیق سازمان پیو نیز این نظر را تایید می کند .
اما به اساس تحقیقات مرکز پیو از وضعیت اقتصاد وارتش این کشور ارایه کرده ، تائید می کند که کشور ایالات متحده امریکا  از خوش نامی واعتباری که درگذشته داشته است برخوردار نیست مثلا 46 درصد از امریکائیان معتقدند که نفوذ امریکا درصحنه جهان کمتر از یک دهه پیش است گزارش این سازمان حاکیست که این کاهش نفوذ واعتبار از هنگام  به قدرت رسیدن اوباما سریع تر شده است بیشتر به این دلیل که این نوع دیدگاه درجمهوری خواهان  اشاعه داده اند .
در زمینه ا قتصاد ، دموکرات ها وجمهوری خواهان تقریباً دریک صف قرار دارند ، نیمی از پاسخ دهندگان هر دو حزب به این باورند که نظام اقتصادی امریکا قوی تر است اما در زمینه اقتدار کلی ، اختلاف نظر زیاد میان جمهوری خواهان ودموکرات ها وجود دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا