امنیت

دو تن از قوماندانان گروه طالبان گرفتار شد

کابل 5حمل باختر

یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز دو تن از قوماندانان شورشیان را در جریان یک عملیات در ولسوالی پل علم ولایت لوگر بازداشت نمود.

دفتر مطبوعاتی قوماندانی آیساف با ارسال خبر نامه ء به آژانس باختر نوشته است.

یکی از شوریشان مربوط شبکۀ حقانی و دیگر آن مربوط به گروه طالبان بود.

رهبر مرتبط با شبکۀ حقانی حملات ماین های کنار جاده را بشمول حملات مختلف دیگر، در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی های پل علم و برکی برک رهنمایی و هدایت مینمود. وی همچنان اسلحه، مهمات و مواد منفجره را برای شورشیان منطقه فراهم میساخت.

 رهبر مرتبط با گروهِ طالبان حملات مسلحانه را در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در ولسوالی برکی برک همچنان هماهنگی و سازماندهی مینمود. نیروی امنیتی دو شورشیان مشکوک اضافی را در نتیجۀ این عملیات بازداشت کردند.

 در ضمن خبرنامه قوت های بین المللی در سراسر افغانستان:

همچنان در خبر نامه آمده است: یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک عملیات تصفیوی را جهت بازداشت یک تسهیل کنندۀ طالبان در ولسوالی دند ولایت کندهار راه اندازی نمود. فرد مذکور جنگ افزار ها را برای شورشیان در ولسوالی کندهار جهت اجرای حملات در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف توزیع مینماید. در نتیجۀ این عملیات، نیروی امنیتی چندین شورشیان مشکوک را بازداشت کرد.

طبق یک خبر دیگر: یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک عملیات تصفیوی را جهت بازداشت یک تن از رهبران طالبان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند راه اندازی نمود. رهبر متذکره حملات ماین های کنار جاده را در ضمن حملات مختلف دیگر علیه نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی طرح ریزی و از آن نظارت به عمل می آورد. در نتیجۀ این عملیات، نیروی امنیتی چندین شورشیان مشکوک را بازداشت کرد.  

 بر مبنای یک خبر دیگر: یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک تن از قوماندانان طالبان را در جریان یک عملیات در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا بازداشت نمود. رهبر مذکور حملات انتحاری در ضمن حملات مختلف دیگر علیه نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی ترتیب و تنظیم مینمود. وی همچنان منحیث قاضی طالبان ایفای وظیفه مینمود. هنگام تطبیق قوانین طالبانی، وی گردن زدن و مجازاتهای دیگری را برای غیرنظامیان افغان که در این منطقه زندگی می کنند دستور میداد. در نتیجۀ این عملیات، نیروی امنیتی چندین شورشیان مشکوک اصافی را بازداشت کرد. 

یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک تن از تسهیل کننده گان و متخصص مواد انفجاری گروهِ طالبان را در جریان یک عملیات در ولسوالی برکی برک ولایت لوگر بازداشت نمود. فرد مذکور حملات ماین کنار جاده را علیه نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی سازماندهی مینمود.

طبق یک خبر دیگر: یک تولی پاسخ ولایتی که توسط نیرو های ائتلاف شورت می گردید، دیروز در جریان یک عملیات در ولسوالی شنوار ولایت ننگرهار یک تن از قوماندانان گروهِ طالبان را که متخصص دستگاه های انفجاری تعبیه شده هم بود، دستگیر نمود. موصوف مسئول انتقال و جابجا سازی ماین های کنار جاده و حملات علیه نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولایت بود. در نتیجۀ این عملیات، چندین شورشیان اصافی بازداشت گردید.

بر مبنای یک خبر دیگر:یک تولی پاسخ ولایتی همراه با نیرو های امنیتی ملی افغان و مشاورین آنان دیروز جهت مختل سازی راه های قاچاق اسلحه شورشیان و تامین امنیت راه های اکمالاتی، یک عملیات را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار راه اندازی نمودند. در جریان این عملیات، نیرو های مشترک یک دیپوی اسلحه را شامل 5 میل اسلحۀ سنگین، 8 فیر راکت سرشانه، یک مقدار مهمات اسلحۀ خفیف و تعداد متعدد اجزای ساخت ماین های کنار جاده بود، ضبط کردند. تمام مواد در محل کشف تخریب گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا