سیاست

محمد کریم خلیلی:شايسته سالاري و بر گزيدن افراد با تجربه و متخصص در ادارات دولتي اصل اساسي دولت است

 

كابل باختر 11 دلو

شماری از تحصیلکردگان و فرهنگیان ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان، بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نمودند.

بع اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،

دیدار کنندگان مشکلات و نیازمندی های مردم ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان را با معاون رییس جمهور درمیان گذاشته و اظهار داشتند که باتوجه به نقش اثر گذار مردم آن ولسوالی در دوران جهاد ومقامت و قربانی های فراوانی که داده اند، در عرصه باز سازی و فراهم آوری خدمات، توجه لازم به آنان  صورت نگرفته است.

به گفته آنان، باتوجه به ظرفیت های موجود در آن ساحه، باشندگان مناطق مختلف ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان، در زمینه های چون راه های مواصلاتی، کمبود مکاتب و مراکز صحی، به مشکلات زیاد مواجه بود و از هیأت رهبری دولت می خواهند تا در جهت بازسای و نوسازی در آن ولسوالی و همچینن فراهم نمودن خدمات در عرصه مختلف به مردم دره صوف توجه نمایند.

توجه به چگونگی توزیع بورس های تحصیلی و فراهم نمودن زمینه تحصیلی برای فارغان مکاتب، از دیگر خواسته های دیدار کنندگان بود که با معاون رییس جمهور درمیان گذاشته شد.

دیدار کنندگان همچنین اظهار داشتند که مردم ولسوالی دره صوف بیشتر از 30 درصد جمعیت ولایت سمنگان را تشکیل می دهند؛ اما نقش و حضور آنان در ادارت محلی کمتر از آن است که انتظار می رود.

به گفته آنان، شماری زیاد از جوانان ولسوالی دره صوف، توانسته اند تحصیلات خویش را در رشته های چون؛ حقوق، اقتصاد، مدیرت، انجینری و عرصه های دیگر درخارج ازکشور به پایان رسانده با مدارج عالی علمی در مقطع دکترا و ماستری به کشور برگشته و توانمندی کار در ادارت دولتی را دارا می باشند.

محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور در صحبتي  فصل جدید و فرصت های بدست آمده در کشور را با اهمیت عنوان نموده و اظهار داشت که خوشبختانه در سایه این فصل، نسل جوان کشور توانسته اند از توانمندی های خود در کسب دانش و مهارت های روز به خوبی استفاده کنند.

معاون رییس جمهور با اشاره به این مطلب که هنوز هم مشکلات در زمینه های مختلف فراروی دولت و ملت افغانستان وجود دارد، نقش تحصیلکردگان در ادارات دولتی را با اهمیت عنوان نموده و ضمن تاکید  بر توجه بیشتر مردم به تحصیل دانش، اظهار داشت که از دید هیأت رهبری دولت افغانستان، شایسته سالاری و برگزیدن افراد باتجربه و متخصص در ادارت دولتی یک اصل است.

وی ضمن قدردانی از نقش مردمِ ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان در جهاد و مقاومت مردم افغانستان، اظهار داشت که در جریان مشکلات مردم آن ساحه قرار داشته و درجهت رسیدگی به مشکلات مردم آن ولسوالی نیز به دیدار کنندگان اطمینان داد.

معاون رییس جمهور از اعمار سرک مراز شریف – دره صوف ابراز خرسندی نموده و امید بُرد که با اعمار سرک- دره صوف یکاولنگ، بخش از مشکلات مردم آن ساحه در خصوص راه های مواصلاتی نیز حل گردد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا