جامعه

پیام تسلیت و همدردی دکتور محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان

کابل باختر 1 عقرب
با تآسف اطلاع حاصل نمودم که مرحوم استاد عبدالرزاق شجاع یوسف  به عمر 66 سالگی در شهر وین اتریش  وفات کرده است.
مرحوم عبدالرزاق شجاع یوسف در سال 1327 هجری شمسی در ولایت هنرپرور هرات در یک خانواده عالم و متدین دیده به جهان گشودو علوم مقدماتی عربی و دری را در مکتب پدرش قاضی محمد یوسف که از دانشمندان و قضات شهیر کشور بود، آموخت و بعدآ از لیسه نورالدین عبدالرحمن جامی به درجه عالی فارغ شد. تحصیلات عالی رادررشته زبان و ادبیات دری در انستیتوت پیداگوژی کابل ادامه داد.
مرحوم عبدالرزاق شجاع یوسف مدت چهارده سال به حیث معلم در مکاتب لیسه سلطان غیاث الدین غوری، لیسه جامی هرات و لیسه حبیبیه و استقلال کابل ایفای وظیفه نموده است. مرحوم در پست های مهم چون رئیس معارف ولایت هرات، سرپرست ریاست تألیف و ترجمه، مشاور وزیر معارف، مسؤل نظارت بخش ادبی و اصلاح اخبار و آموزگارگویندگان خبری رادیو تلویزیون ملی افغانستان بوده است. تدوین کتب میتود درسی ادبیات دری برای معلمان افغانستان در سال 1369 از کارهای مهم فرهنگی مرحوم یوسف است. وی آثار هنری و ادبی زیادی دارد.
بدین وسیله مراتب تأثرات عمیق خویش را به مناسبت وفات مرحومی به خانواده ، اقارب ، جامعه فرهنگی کشور  و ملت عزیز افغانستان ابراز داشته و مرگ وی را یک ضایعه بزرگ فرهنگی در افغانستان میدانم. ملت بزرگ افغانستان هیچگاه خدمات ارزشمند مرحوم یوسف را در راستای خدمتگزاری به وطن و مردم فراموش نخواهند کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا