سیاست

تحت ریاست حامد کرزی، جلسه مشورتی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور برگزار گردید

کابل/31/سنبله/باختر

تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسهء خاص مشورتی با رهبران جهادی و شخصیت های سیاسی کشور در ارتباط به انتشار نامهای نزدیک به ۵۰۰۰ قربانی که در سالهای ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ توسط  اگسا یا سازمان استخبارات رژیم کمونستی به شهادت رسیده اند،  برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این جلسه که قبل از ظهر امروز در ارگ دایر گردید، پس از غور و بررسی همه جانبه فیصله صورت گرفت تا بتاریخ ۸ میزان سال روان مراسم فاتحه خوانی  بخاطر دعا به روان پاک این شهدا و سایر شهدای شناخته شده و گمنام کشور، در سرتاسر افغانستان برگزار گردیده، بیرق کشور به رسم عزا برای دو روز به حالت نیمه برافراشته در آورده شود.
همچنان این جلسه فیصله بعمل آورد تا بخاطر ارجگذاری و یاد بود از شهدای کشور، یک باب مسجد  و یک بنای یادبود در ساحه پلچرخی شهر کابل اعمار گردد.
در این جلسه خاص مشورتی  پروفیسورحضرت صبغت الله مجددی، مارشال محمد قسیم فهیم، محمد کریم خلیلی، فضل هادی مسلم یار، صلاح الدین ربانی، هدایت امین ارسلا، پوهاند نعمت الله شهرانی، پوهاند گلرحمن قاضی، مولوی قیام الدین کشاف، محمد اسماعیل خان، عبدالهادی ارغندیوال، سترجنرال عبدالرحیم وردگ، محمد محقق، وحید الله سباوون، محمد اکبری و ضرار احمد مقبل حضور داشتند.ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا