اخبارفرهنگ

خزینه یی از سکه های تاریخی، به موزیم ملی تسلیم داده شد

کابل / 4 قوس / باختر

درحضورداشت پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ وهنر وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز ی خزینه یی ازسکه های تاریخی را مدیرآبدات تاریخی هلمند، به رییس موزیم ملی تسلیم کرد.

به گزارش خبرنگارآژانس باختر؛ این خزینه شامل یک هزارو 184 سکه است که از اطراف قلعۀ بست هلمند، درجریان کندن کاری یافت شده است .

درمراسم تسلیم دهی این خزینه، پوهاند باوری از توجۀ ریاست اطلاعات وفرهنگ هلمند، قدردانی کرد و گفت که موزیم ملی درجستجوی آثار گرانبهای تاریخی کشور است و نمی خواهد که آثار باستانی به دست قاچاقبران بیفتد.

وی افزود که به این منظور تاکید شده است که ریاست های اطلاعات وفرهنگ ولایت ها درراستای نگهداری و حفاظت آثارتاریخی کشور کوشا باشند که خوشبختانه  خزینۀ با ارزش سکه های تاریخی ازاطراف قلعه بست هلمند به دست آمده است و به موزیم ملی تسلیم داده شد .

محمد فهیم رحیمی رییس موزیم ملی، دررابطه به خزینۀ سکه های تاریخی معلومات داد و گفت که بیشتر سکه های این خزینه مربوط  دورۀ غزنویان و قرن 11 میلادی است.

اوافزود که دررابطه به این سکه ها پس از پاک کاری معلومات بیشتربه دست خواهد آمد و منبع خوبی برای تحقیقات است.

این خزینۀ سکه های تاریخی را، نیک محمد مدیر آبده های تاریخ ریاست اطلاعات وفرهنگ هلمند، درحضورداشت پوهاند باوری، به منظور ثبت و نگهداری به رییس موزیم ملی تسلیم کرد.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا