جهان

ترامپ در اولین توییت امسال خود به شدت به پاکستان تاخت

واشنگتن – بی بی سی – ۱۲ جدی – باختر
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اولین توییت خود در سال جدید میلادی به شدت به پاکستان تاخته است.
ترامپ در این توییت نوشته است: "ایالات متحده آمریکا احمقانه در ۱۵ سال گذشته بیش از ۳۳ میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده است؛ و آنها در عوض به جز از دروغ و فریب چیزی به ما نداده‌اند؛ با این تصور که رهبران ما احمق هستند. آنها [پاکستانی‌ها] به تروریست‌هایی که ما در افغانستان به دنبالشان هستیم، پناهگاه داده و [به ما] کمک زیادی نکرده‌اند. (این رویه) دیگر بس است!"
حکومت آمریکا در هفته‌های اخیر به صورت واضح پاکستان را به عدم همکاری لازم برای مقابله با ستیزه ‌جویان در منطقه متهم کرده و مقام‌های آمریکایی اخیرا به شدت پاکستان را مورد انتقاد قرار داده‌اند.
ستراتیژی تازه آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا در ماه آگست گذشته اعلام شد. با اعلام این ستراتیژی از پاکستان به صورت کم پیشینه‌ای انتقاد و این کشور متهم شد که به جای همکاری واقعی با آمریکا و حکومت افغانستان در مبارزه با تروریسم و شورشگری، به گروه‌های تروریستی "پناه" می‌دهد، اتهامی که پاکستان آن را رد می‌کند.
ترامپ با اعلام استراتژی جدید خو و انتقاد از پاکستان گفت: "پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن ها به تروریست هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاریی نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد."ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا