اقتصاد

در بازار های کابل حضور گرم مردم برای استقبال عید بیشتر از گرمای هواست است

کابل باختر/10/ اسد
با نزدیک شدن روزهای خجسته عید سعید فطر بازار های کابل گرمتر از هوای گرم بی پیشينه این شهر شده است.
مردم برای تهیه لباس، مواد خوراکی و سایر نیازمندی های شان به بازار ها آمده و فروشنده ها نیز برای کمایی سود بهتر، از ماه ها قبل امتعه مورد نیاز مردم را در مغازه های شان فراهم نموده و مساعی به خرچ میدهند تا امتعه بیشتر را به مشتریان عرضه کنند.
در این حال برخی از شهروندان از گران فروشی و بلندبودن نرخها شکایت مینمایند، اما برخی دیگری تامین و حفظ امنیت را در شهر در این ایام، نسبت به هر معضل دیگر ترجیح میدهند و میگویند، هر مسلمان بخاطر استقبال از روزهای عید برابر با توانمندی اقتصادی اش آماده گی میگرد، اما اگر امنیت تامین باشد، مردم میتوانند روزهای عید را با جمع و جوش و خوشی هرچه بيشتر تجلیل نمایند.
عبدالمالک باشنده کارته نو کابل که برای تهیه لباس و سایر نیازمندی های عید به مندوی شهر کابل آمده بود، امروز به خبرنگار آژانس باخترگفت: اگر فروشنده ها اضافه ستانی کنند و یا انصاف را درنظر بگیرند ، متعلق به خود شان است. او باور ندارد که کسی بازار را بررسی کند، اما چیزی که به نظر عبدالمالک حایز اهمیت است ، تامین امنیت میباشد.
وی از مسوولان امنیتی کشور خواست تا در این امر همچنان مساعی به خرچ دهند.
یک زن که خودش را باشنده ده دانا خواند به آژانس باختر گفت: دربازار با اعضای خانواده اش آمده است، تا لباس و سایر مواد مورد ضرورت عید را خریداری کند. وي به این باوراست که با وجود شدت گرمی هوا و نیز بلند بودن قیمت اجناس، از اینکه امنیت مردم تامین است و حضور فعال نیروهای امنیتی در شهر، مردم را برای رجوع به بازار ها دلگرم تر، وي از وضعيت راضي است .
دراین حال تعداد زیادی از شهروندان درکنار رضایت از بیداری نیروهای امنیتی برای تامین امنیت، از مخالفان مسلح دولت نیز خواستند تا از جنگ ، برادر کشی و ویرانی بیشتر کشور دست بردارند وصلح را پیشه کنند بخصوص در ایام عید سعید فطر جنگ را متوقف نمایند، تا مردم کشور در فضای آرام عید را سپری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا