جهان

پارلمان فرانسه طرح به رسمیت شناختن فلسطین را بررسی می کنند

پاریس – فرانسپرس- 14 عقرب – باختر
نمایندگان سوسیالیست پارلمان فرانسه امروز طرحی را بررسی می کنند که در صورت تصویب، از حکومت فرانسه می خواهد حکومت فلسطین را به رسمیت بشناسد.
خبرگزاری فرانسه از پاریس به نقل از مامورین آگاه در این زمینه اعلام کرد که نمایندگان سوسیالیست فرانسه طرحی را آماده کرده اند که از حکومت می خواهد کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بر اساس این طرح که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت ، مجلس نمایندگان فرانسه از حکومت آن کشور می خواهد به عنوان ابزاری برای دستیابی به راهکار نهایی برای پایان دادن به مناقشه بین اسراییل و فلسطینی ها، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
به نوشته فرانس پرس، این طرح نمایندگان به دنبال شکست در مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و اسراییلی ها و درگیری های خونین سال جاری در غزه مطرح شده است.
قرار است امروز چهارشنبه سناتورهای سوسیالیست با برگزاری نشستی با حضور 'لوران فابیوس' وزیر  امورخارجه فرانسه درباره این طرح مذاکره کنند.
انتظار می رود رای گیری در مجلس نمایندگان فرانسه در چند هفته انجام شود اما بعید است این امر تغییری فوری در سیاست حکومت فرانسه داشته باشد.
پارلمان بریتانیا در تاریخ 21 ماه میزان  طرحی را با اکثریت آرا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به تصویب رساند.سویدن نیز چندی پیش به عنوان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد کشور مستقل فلسطین را به رسمیت می شناسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا