جهان

رسانه ملی چین: داعش تهدیدی جدی در فرایند صلح افغانستان است

بیجینگ/شین هوا/باختر/13 سرطان
شین هوا ، رسانه ملی چین در گزارشی تحلیلی از ظهور داعش در افغانستان و تاثیرات منفی این گروه بر ثبات این کشور ابراز نگرانی کرد و از این گروه به عنوان تهدیدی جدی در افغانستان نام برد.
به گزارش آژانس خبری شین هوا ، زمانی که حکومت افغانستان تلاش دارد تا گروه طالبان را به میز مذاکره بکشاند گروه داعش در حال استخدام جنگجویان است و این می تواند فرایند صلح در افغانستان را پیچیده و مختل کند
طبق همین گزارش اعضای این گروه در حال قدرت گرفتن در بخش هایی از افغانستان هستند.
شین هوا می نویسد که در برخی از نقاط افغانستان بر سر دیوار مساجد نوشته هایی از اعضای این گروه به چشم می خورد که از زنان خواسته اند از خانه های خود خارج نشوند.
شین هوا همچنین از وجود پاره ای درگیری ها در ولایات ننگرهار و نورستان افغانستان که داعش در آنها حضور بیشتری دارد به عنوان نمونه های نگران کننده و برهم زننده صلح در این کشور یاد کرده و نوشته که  داعشی ها در حال عضو گیری از تندروترین افراد طالبان هستند. این باعث شده است تا تلاش های دولت برای برقراری صلح در کشور خنثی شود
وی افزود: سالهاست طالبان از «ملا عمر ، رهبر» خود خبری ندارند و بسیاری از آنها هم مصالحه دولت را قبول ندارند و این موجب شده است تا گرایش به داعش از سوی این افراد بیشتر شود.
شین هوا ربودن افراد و موترها در مسیر مناطق جنوبی افغانستان از سوی داعش را طرحی برای مبادله آنها با زندانیان خود در دست دولت افغانستان دانسته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا