جهان

هلاکت نزدیک به 40 تن در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در ایران

خاکسپاری سلیمانی به زمان بعد موکول شد
تهران /  یورونیوز و ایرنا / 17 جدی/ باختر
در مراسم تشییع جنازه جنرال قاسم سلیمانی ، قومندان سابق سپاه قدس ایران در شهر کرمان ، نزدیک به  40 تن در اثر ازدحام جمعیت  هلاک شدند و 48 تن دیگر زخم برداشتند.
آژانس خبری باختر به نقل از یورو نیوز و آژانس خبری دولتی ایران  گزارش  داد که هزاران تن در این مراسم که در زادگاه وی ترتیب داده شده بود ، شرکت کرده اند.
مسوول کمیته تشییع پیکر  قاسم سلیمانی اعلام کرد که مراسم تدفین  سلیمانی به دلیل ازدحام جمعیت به زمان دیگری موکول شد.
پیکر قاسم سلیمانی، قومندان سابق سپاه قدس ایران بامداد امروز برای تشییع و خاکسپاری به شهر کرمان منتقل شد. مراسم تشییع قاسم سلیمانی در حالی در کرمان درجریان است که پیکر او پیش از این در شهرهای اهواز، تهران و قم نیز تشییع شده بود.
بسیاری از رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های جهان امروز به انعکاس خبرهای مربوط به کشته شدن قاسم سلیمانی ومراسم تشییع وی پرداختند و رویدادهای مرتبط با آن را پوشش دادند.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور شمار انبوهی از مردم کرمان در مرکز این شهر که در جنوب شرق ایران واقع شده است ، تصریح می‌کند که در کرمان همانند آنچه دیروز در تهران روی داد، از این مراسم استقبال چشم گیری به عمل آمده است.
موترحامل قاسم سلیمانی روز جمعه در جاده میدان هوایی بغداد مورد حمله طیاره بی پیلوت  امریکایی قرار گرفت  که در آن علاوه بر وی پنج تن دیگر از همراهانش از جمله ابومهدی مهندس، مرد شماره دوی نیروی بسیج مردمی عراق موسوم به حشد شعبی کشته شدند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا