جامعه

افغانستان کشوری سرشار از استعداد ها وفرصت ها

کابل باختر/ 28/ سرطان
شماری ازشهروندان کابل میگویند، شرکت روبات سازان افغان دریک نمایشگاه جهانی در ایالات متحده امریکا نمایانگر آن است که افغانستان مکان رشد استعداد و فرصت هاست .
به گزارش آژانس باختر، یک دسته شش نفری دختران افغان با شرکت دریک نمایشگاه جهانی روبات سازان در امریکا شرکت کردند و ساخته های شان را به نمایش گذاشتند.
ربات سازان افغان کارشان را درهرات آغاز کردند شهر که این شش دختر جوان در آنجامصروف آموزش اند و با مشارکت هم روبات های ساختند که میتوانند رنگ ها را تشخیص دهند.
هوس سفر وشرکت دریک نمایشگاه جهانی رویا و ایده آنها بود با آنکه درآغاز برای آنها مشکلاتی ایجاد شد مگر آنها سرانجام به امریکا رفتند و با استقبال گرم مقامات امریکایی و هموطنان شان که درامریکا حضور دارند مواجه شدند و این افتخار را نیز نصیب گردیدند که اولین تیم بودند که ساخته های شان را به نمایش گذاشتند.
برخی از شهریان کابل میگویند، سفر گروپ روبات سازان افغان به امریکا و اشتراک آنها در یک نمایشگاه جهانی این پیام را میدهدکه درافغانستان با وجود آنکه نا امنی و بی ثباتی ادامه دارد ، مداخلات بیرونی درچوکات بازی های بزرگ سیاسی به راه انداخته شده و کشور های اند که میخواهند فرصت ها را از افغانستان بربایند مگر مردم افغانستان درمیان دود و آتش ، استعداد های شان را تبارز میدهند و افتخار میافرینند.
به باور مردم، شرکت روبات سازان افغان در نمایشگاه بین المللی درامریکا این پیام را میدهدکه افغانستان مکان سرشار از استعداد و فرصت ها است .
ذکیه رحمتی عضو جندر وزارت امور داخله دراین رابطه به خبرنگار آژانس باختر گفت ، این دختران با این پیام به امریکا رفتند که دختران افغان با وجود محرومیت ها ووضعیت حساس کشور شان ، استعداد دارند ، خلاق اند و با ابتکارات میتوانند تکنالوژی معاصر را از نام یک زن افغان به جهانیان معرفی کنند.
به گفته خانم رحمتی ، جهانیان نام افغانستان را بیشتر از آدرس جنگ و انتحار قاچاق و محرومیت های مدنی میدانند مگر این دختران به افغان ها هویت تازه بخشیدند.
عادله مرام کارمند وزارت مخابرات دراین رابطه به آژانس باختر گفت ، سفر این چهاردختر خانم و شرکت آنها دریک نمایشگاه جهانی روبات سازی یک افتخار به مردم افغانستان است و آنها نشان دادند که درافغانستان اگر حرف از جنگ، تجاوز وترور است این مردم همچنان ایستاده اند وهمگام با بشریت درحرکت اند و استعداد های زیادی برای خلق و ایجاد آثار دارند که همخوانی با  تکنالوژی معاصر دارند.
این نمایشگاه از تاریخ 25 الی 27 سرطان در واشنگتن دی سی امریکا با شرکت 103 تیم از 157 کشور جهان برگزار شده بود. ختم/ نوریه زیوری …ک…م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا