سیاست

رئیس جمهورغنی با هیات اداری ولسی جرگه دیدار کرد

کابل باختر 18 جوزا
محمد اشرف غنی ریئس جمهوری اسلامی افغانستان، روز چهار شنبه 17 جوزا  با هیات اداری ولسی جرگه در ارگ دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد، در این دیدار، هیات اداری ولسی جرگه، ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان حوادث اخیر، از موقف حکومت در راستای رسیدگی به موضوع متذکره، حمایت کرد و خواستار بررسی های همه جانبه در این خصوص گردید.
هیات اداری ولسی جرگه، پیشنهاد  کردند که بخاطر تامین امنیت و ثبات  کشور، قضایای اخیر به طور دقیق و همه جانبه بررسی گردد و عاملین آن بدون کدام استثنا، مجازات شوند.
آنان ضمن حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، خاطرنشان کردند که هیات ولسی جرگه یافته های شانرا در مورد قضایای اخیر با حکومت شریک خواهد کرد. همچنان آنان برگزاری کنفرانس پروسه کابل را برای افغانستان یک دستآورد بزرگ دانست.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت ها و نظریات آنان گفت که مصئونیت مردم از اولویت های مهم حکومت است و نیروهای امنیتی و دفاعی ما شب و روز در این راستا تلاش های قابل قدری را انجام می دهند.
رئیس جمهور غنی گفت که حکومت به تامین عدالت، تطبیق قانون و تحقیقات همه جانبه متعهد است. وی افزود هر فردی که در پایان تحقیقات مقصر دانسته شود، از سوی ارگان های عدلی و قضایی مجازات خواهد شد.
رئیس جمهور کشور کنفرانس پروسه کابل را به میزبانی دولت افغانستان، برای امنیت، ثبات و پیشرفت کشور مفید دانسته، گفت که افغانستان هنوز در محراق توجه کشورهای جهان قرار دارد و آنان حامی قوی افغانستان در راستای دفع و طرد تروریزم و همچنان تامین ثبات و پیشرفت افغانستان است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که به شمول تروریستان برای هیچ کسی اجازه نمی دهیم که از احساسات مقدس مردم افغانستان بخاطر اهداف شخصی شان استفاده سؤ نمایند. وی افزود که حکومت برای مردم خویش پاسخگو است و انتقاد بالای حکومت در چوکات قانون و تظاهرات مسالمت آمیز حق مسلم مردم است.
رئیس جمهور کشور یکبار دیگر از حمایت ولسی جرگه و مردم افغانستان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکری کرده، گفت که حکومت مسئولیت تامین امنیت مردم خویش را با کمال صداقت انجام می دهد.
محمد اشرف غنی گفت که حکومت و بخصوص ارگان های امنیتی و دفاعی کشور برای تامین امنیت شهر کابل، روی پلان اساسی امنیتی کار می کند. وی نظریات و همکاری ولسی جرگه را در این راستا مهم دانست.ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا