فرهنگ

داکتر کمال سادات: برای جوانانی که علاقمند کار وتجارت می باشند قرضه های کوچک داده می شود

کابل باختر 27 قوس
معنیت امور جوانان  وزارت اطلاعات وفرهنگ درکنار سایر فرصت سازی ها برای جوانان  ، زمینه قرضه های کوچک را فراهم کرده است .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد دراین جای تردید نیست که جوانان   کشور با  چالش های معتددی روبرو می باشند  که رفع هر کدام آن نیازمند  امکانات وزمان بیشتر می باشند.
در تازه ترین انکشاف معینیت  امور جوانان  وزارت اطلاعات وفرهنگ درکنار ایجاد فرصت های تحصیلی آموزشی ، درتعاون با انجمن قرضه های کوچک افغانستان درپی ایجاد فرصت های می باشد تا به اساس  آن جوانان  بتوانند با دریافت قرضه های کوچک فرصت های شغلی را برای خود به وجود آورند.
داکتر کمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درکارگاهی که به این منظور  برگزار شد به اقدامات وعملکرد های معینیت امور جوانان  برای رفع مشکلات این طیف وسیع جامعه تماس گرفته  ومطرح ساخت که بیکاری انگیزه اساس فرار جوانان از کشور است .
معینیت امور جوانان  با درک رسالت اساسی خود پروژه هایی را یکی پی دیگر عملی می سازد که در ابتدا فرصت های کاری برای جوانان ایجاد گردد  و بعد جوانان از آموزش وادامه تحصیل دور نمانند.
داکتر  کمال سادات یاد آور شد که معینیت امور جوانان درتعاون با انجمن قرضه های کوچک افغانستان تا حال به " 47000 " جوان در 19 ولایت که مفکوره برای کار وتجارت داشته اند زمینه قرضه کوچک را فراهم  کرده است .
اوهمچنان برگزاری این کارگاه را که شمار زیادی از نهاد های  قرضه دهنده به اهتمام  وزارت اطلاعات وفرهنگ گردهم  آمده بودند فرصت دیگری برای جوانان علاقمند به کار تجارت دانست .
گفتنیست دراین  راستا موسسه ای،ام،ای فاید ،اداره انکشافی امریکا ومعینیت امور جوانان وزارت اطلاعاتو فرهنگ مساعی نموده اند 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا