سیاستاخبارامنیت

 شورای امنیت ملی از ادامۀ حضور نیروهای امریکایی استقبال کرد

کابل/ ۳ حمل/ باختر

 شورای امنیت ملی از احتمال حضور سربازان امریکایی تا ماه نومبر در افغانستان، استقبال ‌کرد.

رحمت‌الله اندر، سخنگوی این شورا امروز سه‌شنبه (سوم حمل) با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته است: پس از امضای توافقنامۀ صلح میان امریکا و طالبان در دوحه نیروهای خارجی در افغانستان مصوون اند، در حالی که افغانان‌ هنوزهم کشته می‌شوند و جنگ جاری در این کشور بر نظامیان افغان متمرکز است.

اندر گفته است: اکنون نود و شش درصد انجام عملیات نظامی به دوش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است، «دفاع از خاک و مردم برای ما یک مکلفیت دایمی است. اگر جامعۀ جهانی، امریکا و یا هر کشوری دیگر با ما در مقابله با تروریزم همکاری می‌کنند، از آن استقبال می‌کنیم.»

مطابق به توافقنامۀ دوحه، نظامیان  امریکایی باید تا ماه می خاک افغانستان را ترک می گفتند: اما رییس جمهوری جدید این کشور بر بازنگری این توافقنامه دستور داد و آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه‌ امریکا می‌گوید که این کشور و پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) یکجا به افغانستان آمده و در زمان مناسب باهم از افغانستان خارج خواهند شد.

این در حالی است که به تازگی شبکۀ خبری ان‌بی‌سی از قول دو مقام امریکایی گزارش داده است که احتمال تمدید حضور سربازان امریکایی در افغانستان حداقل برای شش ماه تحت بررسی قرار دارد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا