فرهنگ

نمايشنامه فردوسی اجرا شد

كابل باختر 27 سرطان

نمايشنامه فردوسی توسط هنرمندان افغانی در تیاتر ملی امروز اجرا گردید.

به گزارش خبر نگار آژانس باختر  سناریو نمايشنامه فردوسی توسط میرزا وطن میرنویسنده کشور تاجکستان  که کار گردانی آن را نیز به عهده داشت آماده گردیده است.

این نمايشنامه گوشه های اززنده گی شاعر نامور زبان فارسی دری را به نمایش گذاشت.

در محفلی که به این مناسبت ترتیب یافته بود ابتدا جلال نورانی مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد  پیشینه تیاتر در افغانستان  به تفصیل  صحبت کرده گفت که تیاتر در زمان شاه امان الله  غازی در کشور  جوانه زد.

سفیر تاجکستان در افغانستان نیز درین محفل صحبت کرده گفت که مردم افغانستان و تاجکستان در ابعاد مختلف باهم روابط دارند اما روابط فرهنگی  باافغانستان برای تاجکستان مهم میباشد.

میرزا وطن میر نویسنده مشهور کشور  تاجکستان که سناریو این نمايشنامه را نوشته صحبت کرده از موجودیت خود درمیان هنرمندان افغانستان ابراز خرسندی کرد .

سید مصدق خليلي معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ درکنارآنکه ستایش نامه آن وزارت را به میرزا وطن میر داد، از کشورها و سازمان های که درراه احیای مجدد هنر تیاتر با افغانستان همکاری کرده اند ابراز امتنان نمود.

اتحاديه سينما گران نيز تحسين نامه اي را به ميرزاوطن مير اهدا كرد و اداره تياتر افغانستان هنرمندان كه در اين نمايشنامه نقش بازي كرده بودند،مورد تحسين قرار داد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا