فرهنگ

داکتر کمال سادات: برای اولین بار نشست جوانان سارک در کابل برگزار می گردد

کابل باختر 31 جوزا
داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که برای نخستین بار نشست جوانان اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا به میزبانی کابل تا یکماه دیگر برگزار می گردد.
به اساس معلومات مدیریت نشرات معینیت امور جوانان به آژانس باختر، در نشستی که به هدف چگونگی برگزاری و آمادگی های اولیه با نمایندگان ادارات: وزارت های امور خارجه، اطلاعات و فرهنگ، امور داخله، اقتصاد، امور زنان، ریاست امنیت ملی و اداره مستقل ارگان های محل در معینیت امور جوانان برگزار گردیده ، روی چگونگی و محل برگزاری آن بحث همه جانبه صورت گرفت.
داکترسادات ضمن خرسندی از برگزاری این نشست برای اعضای کمیته برگزاری این نشست هدایت سپرد که برنامه طبق اصول و مقررات سارک و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در هماهنگی مقامات حکومتی برگزار گردد.
موصوف علاوه نمود: تمام آمادگی های مقدماتی از قبیل محل برگزاری و بازدید یکی از ولایت ها و تیم های همکار در جریان نشست تنظیم گردیده است، که برای 5 روز کابل میزبان نماینده های 7 کشور جنوب آسیا خواهد بود.
از سویی هم زاهد الله جلالی نماینده وزارت امور خارجه، این نشست را برای کابل مهم و با اهمیت خواند و افزود: از هفت کشور عضو سارک  خواسته شده تا 5 نفر در این نشست معرفی نمایند.
به گفته وی وزارت امور خارجه تلاش میکند تا این برنامه بدون کدام کاستی و در وقت معین آن برگزار گردد و تمام امور رسمی آن از طریق سکرتریت سارک هماهنگ گردیده است.
اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا، یک سازمان سیاسی و اقتصادی متشکل از هشت کشور در جنوب آسیا است. این سازمان در سال 1985 توسط هند، پاکستان، بنگلادیش، سریلانکا، نیپال، مالدیو و بوتان تاسیس شد و در سال 2007 افغانستان هشتمین عضو آن شد؛ کشور های ایران و چین اعضای ناظر این سازمان می باشند و دبیرخانۀ دایمی سارک در کتماندو پایتخت کشور نیپال واقع است. سید حبیب " سادات"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا