اخبارجهان

امریکا ممکن است به یک نظام سرکوب گر مبدل شود

کابل، ۲۲ سرطان، باختر
جورج سوروس، چهره سرشناس امریکایی در مقاله یی با یادآوری نسبت به تسلط افراط گرایی در ایالات متحده گفت: این کشور ممکن است به نظام سرکوب گر مبدل شود.
آژانس باختر به نقل از آژانس خبری ایرنا، جورج سوروس، میلیاردر و چهره سرشناس امریکایی در مقاله یی برای روزنامه آلمانی دی ولت، پیش ‌بینی کرد امریکا به دلیل دشمنان داخلی احتمالاَ به یک نظام سرکوبگر تبدیل شود. رئیس بنیاد سوروس خطر اصلی برای امریکا را نه روسیه و چین بلکه دشمنان داخلی دانست.
به گفته سوروس، از زمان تاسیس امریکا در سال ۱۷۷۶، این کشور به عنوان یک دموکراسی نوظهور شناخته شده است، اما اکنون، ری ستره محکمه ایالات ‌متحده نظام سیاسی آن را در معرض تهدید قرار داده است.
اشاره سوروس به ری ستره محکمه امریکا مبنی بر برگرداندن قانون رو در برابر وید است که از سال ۱۹۷۳ به زنان اجازه سقط جنین قانونی را می داد.
این تاجر امریکایی در ادامه اظهاراتش خواستار هوشیاری نسبت به راست ‌گرایان افراطی شد و تاکید کرد ستره محکمه امریکا و حزب جمهوری خواه حامی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا زیر سلطه بنیاد گرایان قرار دارد .
وی در پایان تنها راه مقابله با محدود کردن اقدام های افراطی ستره محکمه امریکا را دادن رای مخالف به جمهوری خواهان در انتخابات دانست.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا