جامعه

مادری که سه فرزند خود را درراه وطن ازدست داد

شبرغان باختر 6 میزان
مادری که سه فرزندش درصفوف نیروهای امنیتی شهید شده اند، گدایی میکند .
این مادرکه با فقر دست وپنجه نرم می کند وبدون آنکه برای آینده بهتر روزنه امیدی داشته باشد شب و روز را با درد ورنج سپری می کند.
این زن پیرملبس با لباس های  کهنه وفرسوده اش درشهر شبرغان  به خبرنگارمحلی آژانس باختر گفت که به دلیل ناتوانی جسمی نمیتواند برای تامین معیشت روز گار ش کاری بکند  وبرخی از باشند گان محل برای او لقمه نانی می دهند ویکتعداد به دستگیری اش می پردازند.
وی که زندگی را با تمام سختی وبیچارگی ها پیش می برد و می گوید که  فشار های روحی ومصایب زندگی کمرش را خم ساخته  وناتوان تر از آن است تا ازدرد ها وقصه های زندگی اش به ما حکایه کند .
این زن درفرمان حکومت ظاهر شاه از ولسوالی قوش تیپه جوزجان به شهر شبرغان آمده وسال ها قبل شوهرش را از دست داده است وبا سه فرزندش درشهر شبرغان زندگی می کرد.
اما جنگ خوشی این زن را از وی گرفت و او را بی سرپرست ساخته است .
وی می گوید، هر سه فرزند وی که درصفوف نیروهای امنیتی وظیفه داشتند در جریان درگیری ها به نوبت شهید شدند وداغ آنان را با خود به گور می برم.
گفتنی است که به تاز گی یک نهاد مدنی با شماری از خانواده های بی بضاعت مواد خوراکی مساعدت کرده که برای این زن درد دیده نیز ماهانه مواد غذایی اندک کمک می نمایند .
اما ا ین زن از حکومت می خواهد  تا برای وی یک سرپناه  بدهد تا بقیه روز های تلخ زندگی اش را درآنجا زیر یک سقف سپری نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا