اقتصاد

نامزد وزیر معادن و پترولیم : قراردادهایی که در آن‌ها اتهام فساد وجود دارد، بررسی می‌شود

کابل/15 سرطان/ باختر
هارون چخانسوری نامزد وزیر معادن و پترولیم که در چهل‌وهفتمین نشست گروپ چندجانبه ابتکار شفافیت صنایع استخراجی افغانستان (AEITI) صحبت می‌کرد، گفت که با متخلفان این نوع قرادادها به‌صورت قانونی برخورد می‌شود.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،او گفت  تمامی قرادادهایی که در آن‌ها مشکل قانونی و یا اتهام فساد وجود دارد، به‌گونه‌ی جدی بررسی می‌شود.
او افزود دولت افغانستان برای به‌دست‌آوردن عضویت دوباره‌ سازمان ابتکار شفافیت صنایع استخراجی (EITI)تلاش دارد و در این راستا  متعهد است تا عضویت این سازمان را کسب کند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم تأکید کرد که برای پایان‌دادن به حالت تعلیق عضویت افغانستان در این سازمان، لازم است تا تمامی مراحل قانونی سپری شود و پیشرفت لازم در اجرای این روند به میان آید.
او در ادامه گفت: «ما برای شفافیت و پاسخ‌گویی با همه ذینفعان همکاری می‌کنیم تا عضویت افغانستان را در سازمان متذکره دوباره به دست آوریم و در بخش معادن حرکت واضح، سرعت و شفافیت تأمین شود.»
همچنان مارک رابینسون، رییس سکرتریت بین‌المللی ابتکار شفافیت صنایع استخراجی در این نشست ویدیویی گفت که این سازمان نیز تصمیم گرفته است تا در روند اعتباردهی انعطاف‌پذیر باشد.
گفتنی است که عضویت افغانستان در سازمان جهانی ابتکار شفافیت صنایع استخراجی در سال 2017 میلادی به تعلیق درآمد.
افغانستان در سال 2008 عضویت این سازمان را به‌دست آورده بود . بهزاد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا