فرهنگ

سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ: میراث های فرهنگی و باستانی هویت و بازگو کننده تمدن پربار افغانستان میباشد

کابل باختر/ 30/ حمل
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ تاکید دارد که میراث های فرهنگی و باستانی هویت و بازگو کننده تمدن پربار افغانستان بوده ، حفظ ، نگهداری و حراست از آن وظیفه هرآن افغان بوده و رسانه هم در آگاهی دهی مردم نقش بارز دارند.
به گزارش آژانس باختر ، پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز در نشستی با حضور سید آقا فاضل سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ و مسوولان رسانه  های دولتی و خصوصی زیر عنوان هماهنگی با رسانه های پیشتاز برگزار شده بود گفت: حفظ آثار باستانی و آبدات تاریخی بدون حمایت مردم ممکن نیست، ماتلاش نمودیم که مراجع و نهاد های مختلف را به همکاری فراخوانیم که خوشبختانه چندین نهاد حاضر شدند که در این زمینه با ما همکاری کنند.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت ازرسانه ها میخواهیم که این وزارت را درحفظ ساحات آثار باستانی کمک نموده و با پخش تبلیغات و آگاهی دهی با ما همکاری کنند و به این ترتیب ما به به اهداف خود میرسیم
به گفته باوری بیشتر از ده هزار آبده تاریخی در محدوده کشور قراردارد و وزارت اطلاعات و فرهنگ تلاش دارد تا همه آنان را ثبت کند.
او یکبار دیگر تاکید کرد که رسانه ها میتواند در شناسایی و آگاهی میراث های فرهنگی در روشن ساختن اذهان مردم نقش موثر و ارزشمند داشته باشد .
وزارت اطلاعات و فرهنگ به مثابه حامی آزادی بیان عمل کرده و از رسانه ها  حمایت میکند.
همچنان در بحث آزاد، چندتن از مسوولان رسانه ها به نمایندگی از دیگران با ارائه پیشنهاد هاو نظریات شان را با سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ شریک ساخته از او خواستند تا این گونه بحث ها به صورت متداوم در راستای غنی شدن میراث های فرهنگی صورت گیرد.
دراخیر سید آقا فاضل سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ باجمع بندی این نشست تاکید کرد که امیداست در بحث های آینده به اتفاق نظر برسیم و دربخش تبلیغات و آگاهی دهی با هم هماهنگ باشیم .
معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ با اشاره به قانون دسترسی به اطلاعات و تطبیق سیستم دیجیتل سازی صحبت کرده افزود که کار روی آن ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا