جامعه

شهروندان افغانستان عید را با خوشی آغازکردند

کابل 26 سرطان باختر
شهروندان افغانستان عید رمضان را با خوشی و بدور از دغدغه های امنیتی آغازکردند.
این شهروندان پس از ادای نماز عید در بیش ازده هزار مسجد جامع درسرتاسر کشور ، یک دیگر را درآغوش گرفتند وبه هم آرزوی موفقیت کردند.
شهروندان پس از نماز  و آغاز رسمی عید به تفریگاه ها ویاهم خانه ی اقارب  ریختند تا درکنار خانواده و دوستان ازعید تجلیل کرده باشند.
عید درامسال زیر تدابیر شدید امنیتی درافغانستان آغازشد.
مقامات دروزارت های داخله ، دفاع و اداره ی امنیت ملی می گویند صدها هزار نیرو درسرتاسر کشور به ویژه درشاهراه ها ، تفریحگاه ها ، بازارها و دیگر راه های پررفت و امد مستقرشده اند تا مردم به راحتی بتوانند ازعید لذت ببرند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان به مردم افغانستان اطمینان داد که نیروهای امنیتی شان امنیت مناسبی را برای شان تامین کرده اند تا مردم به خوشی ازعید تجلیل کنند.
درین حال خبرنگاران آژانس خبری باختراز سرتاسرافغانستان گزارش کردند که تاکنون هیچ ولایتی وقوع رویداد تروریستی ای را سراغ نه بوده است ؛هرچند دربرخی ازولایت ها ماموران امنیتی موفق به مهار برخی تحرکات تروریستان شده اند.
شهروندان افغانستان نیز از نیروهای امنیتی شان بخاطر تلاش برای تامین امنیت شان در روز های عید سپاس گزاری می کنند.
مولا داد باشنده شهرمزارشریف می گوید موجودیت نیروهای امنیتی درشاهراه ها و تفریحگاه ها وبازارها به مردم آرامش می بخشد.
بهرام سنگه شهروند اهل هنود افغانستان که درشهرجلال آباد مرکزولایت ننگرهار زنده گی می کند می گوید که به نیروهای امنیتی اش افتخارمی کند.
اوگفت" اولین عید مبارکی ام با سربازانی بود که امنیت ما را در نزدیک خانه ی ما گرفته بود . من به آنان گل دادم و با گریه هرکدام شان را در آغوش گرفتم."
با این حال هستند کسانی که درزیر سایه ی تروریستان دربخش هایی ازافغانستان عید چندان مناسبی نه دارند. آنان مجبور اند به گونه ای که تروریستان می خواهند از عید تجلیل نمایند.
دادالله یک باشنده ی ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل یکی ازآنهاست . او می گوید طالبان به آنان گفته اند که به ساز وسرود وپایکوبی نه پردازند.
به گفته داد الله ، افراد این گروه درجریان رمضان به زور از مردم پول به عنوان زکات جمع آوری کرده اند.
او آرزو برد که روزی نیروهای امنیتی افغانستان بتوانند تمام افغانستان را از وجود تروریستان پاکسازی کنند تا مردم دیگر قربانی آنان نه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا