اخبارصحت

وحید مجروح: نتایج سروی ملی در پلان گذاری ها موثر است

کابل/ 19 دلو/ باختر

نشستی به خاطر ارائه نتایج سروی ملی ارزیابی عملکرد خدمات صحی امروز راه اندازی شد.

نتایج این سروی نشان دهندۀ چگونگی کیفیت عرضۀ خدمات در مراکز صحی و شفاخانه‌های کشور که در سال گذشته انجام یافته است ،می‌باشد.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت‌عامه در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود، گفت: نتایج سروی ملی ارزیابی خدمات صحی می تواند در پلان گذاری‌ها، موثریت، کیفیت و بهبود عرضۀ خدمات صحی در کشور نقش مهمی داشته باشد و هم‌چنان نتایج این سروی نشان دهندۀ آن است که در 28 ولایت و 22 شفاخانه حوزه یی و ولایتی نسبت به سال گذشته وضعیت عرضۀ خدمات صحی رو به بهبود است.

سرپرست وزارت صحت‌عامه اضافه کرد که علاوه بر آن نتایج این سروی‌ها می‌تواند بخش صحی کشور را در راستای بهبود سیستم خدمات صحی در شفاخانه‌ها، جلوگیری از فساد اداری، برجسته کردن نقش رییسان صحت‌عامۀ ولایت ها در تصمیم گیری و برنامه ریزی مبتنی بر شواهد همکاری کند.

در ادامه داکتر مجروح علاوه کرد: بخش صحت یکی از متخصص ترین بخش ها در سطح کشور می باشد که همواره مورد توجه قرار گرفته است و در این شکی نیست که در سال‌های گذشته در بخش صحت دستاورد‌های خوبی داشتیم اما نیاز است تا به خاطر بهبود کیفیت و موثریت خدمات صحی به نیازمندان کارهای بیشتری انجام شود.

قابل تذکر است که سروی ملی ارزیابی خدمات صحی افغانستان توسط جناح سوم ( Particip/KIT) به همکاری مالی بانک جهانی از طریق پروژه صحتمندی در 34 ولایت کشور راه اندازی شده است. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا