سیاست

رئیس جمهور غنی با بزرگان و نمایندگان قوم خوگیانی دیدار کرد

کابل باختر 26 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با شماری از بزرگان و نمایندگان قوم خوگیانی دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا محمد عمر شیرزاد معاون شورای خوگیانی، ملک حسن بزرگ قومی و اجمل عمر وکیل شورای ولایتی ننگرهار، به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و موقف معقول و واضح رئیس جمهور غنی را در نشست فوق العادۀ سازمان همکاری کشورهای اسلامی، مورد ستایش قرار دادند.
آنها از برنامه ها، اقدامات و دستآوردهای حکومت بخصوص رئیس جمهور در عرصه های زیربنایی، ساخت بندها، همکاری های اقتصادی، مبارزه با فساد، پروژه های اقتصادی و گشایش راه های ترانزیتی، استقبال کردند.  
آنان گفتند که تلاش ها و برنامه های اقتصادی حکومت بالای امنیت، ثبات و انکشاف کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت. همچنان آنها ضمن حمایت کامل از حکومت، مشکلات محلی شان را در عرصه های امنیتی، پروژه های انکشافی، معارف و سایر بخش ها، بیان کردند.
بزرگان خوگیانی تقاضا کردند تا حضیره ملالی قهرمان معرکۀ میوند بازسازی شود و همچنان خواهان استخراج معادن به گونۀ مسلکی، اعمار سرک ها به خصوص سرک کابل-جلال آباد، برگزاری انتخابات و حل مشکلات مردم به گونۀ اساسی از ناحیه کمبود برق، شدند.
رئیس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات آنان، ضمن تشکری از بزرگان خوگیانی بخاطر حمایت شان از برنامه های دولت، گفت که به وزرات دفاع ملی هدایت داده ام تا مناطق مربوطه ولسوالی خوگیانی ننگرهار را از وجود دشمن پاکسازی کنند.
رئیس جمهور، نقش مردم را در تامین امنیت مهم دانست و از بزرگان خوگیانی خواست تا مانند همیشه در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ایستاده شوند. وی افزود که بر اساس قرارداد جدید، شاهراه کابل – جلال آباد به گونۀ اساسی ساخته خواهد شد.
رئیس جمهور غنی افزود: با برق وارداتی ۱۰۰۰ میگاوات از آسیای میانه، مشکل ولایات ننگرهار، لغمان، کنر، لوگر، پکتیا و خوست از ناحیۀ کمبود برق رفع خواهد شد. وی افزود که ۲۰ میگاوات برق آفتابی نیز برای ولایت ننگرهار در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهور گفت که به مسوولان برنامۀ میثاق شهروندی هدایت داده است تا قریه های مربوطه ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار را در این برنامه شامل سازند.
وی افزود: در نظر است تا در دوسال آینده در هر ولسوالی افغانستان، کارهای اساسی صورت گیرد که بالای زندگی مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
رئیس جمهور کشور تصریح کرد که ضمن احیای باغ میمله، مقبرۀ ملالی قهرمان معرکۀ میوند نیز به طور اساسی بازسازی خواهد شد. وی افزود که ننگرهار با داشتن سرمایۀ بشری، شاهد تحول اساسی خواهد بود.
رئیس جمهور با تاکید گفت که آب عزت و آبروی ما می باشد و حکومت در راستای مهار کردن آن، تدابیر اساسی را در نظر دارد. همچنان بالای بندها و معادن کارهای اساسی صورت خواهد گرفت.
وی افزود که حکومت برای برگزاری انتخابات متعهد است و انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی در زمان معینۀ آن برگزار خواهد شد.
در اخیر این دیدار، بزرگان قوم خوگیانی دستار عزت بر سر رئیس جمهور گذاشتند و یک ثوب چپن را برای وی هدیه دادند.#عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا