سیاست

خواست شهروندان هرات برای برقراری آتش بس فوری درکشور

شهرهرات ۲۸ ثورباختر
شهروندان هرات دريك گردهمايي خواهان برقراري آتش بس فوري در كشور شدند وحمايت شانرا از روند صلح اعلام كردند.
درهمايشي كه ازسوي نهادهای جامعه مدنی و شهروندان ولایت هرات در رابطه به صلح و ختم جنگ در کشور دیروز درشهرهرات برگزارشد، شركت كنند گان تداوم جنگ دركشور را غير شرعي ومخالف منافع ملي عنوان كردند.
به گزارش آژانس باخترشركت كننده گان اين همايش  قطع نامه یی را نيز به تصويب رساندند كه دران آمده است:
ما اشتراک کنند گان به منظور تأمین صلح و ثبات در کشور، ختم جنگ، برقراری آتش بس و نکوهش مداخلات خصمانه و مغرض کشور های متخاصم به اتفاق آراء بر موارد ذیل تأکید می ورزیم:
١: والصلح خیر در قرانکریم تذکر شده است بناً تمام جوانب درگیر با توجه به این فرموده الله متعال در تحقق آن تلاش همگانی نمائیم تا در پرتو آن یک زندگی مسالمت آمیز در کشور بوجود آید.
٢: ما اشتراک کننده گان از گفتگوهای صلح بین الافغانی و حرکت های ملی و بین المللی در این روند، همه جانبه حمایت و پشتیبانی می نمائیم
.٣: اتحاد، اتقاق و همبستگی میان اقوام ساکن در کشور یگانه راه بیرون رفت از مشکلات موجود در کشور میباشد، بناً بخاطر نیل به این هدف همگی تلاش پیگیر نمائیم.
٤: ما از جوانب ذیدخل جنگ در کشور می خواهیم تا به احترام ماه مبارک رمضان از جنگ دست بکشند و آتش بس فوری را اعلان نمایند.
٥: ما از مخالفان مسلح دولت بخصوص گروه طالبان می خواهیم تا سلاح خویش را کنار بگذارند و با پیوستن به روند صلح در کشور از کشتن مردمان بیگناه این کشور دست بردار شوند.
٦ ما از کشورهای حامی تروریزم می خواهیم که دیگر از تمویل، تجهیز و آموزش گروه های هراس افگن خوداری کنند چون آتش جنگ دیر یا زود دامنگیر خودشان خواهد شد.
٧: از اینکه سرانجام درگیری و اختلافات صلح است، بناً شهروندان ولایت هرات از گروه های مخالف مسلح دولت مجدانه می طلبد تا از جنگ و خونریزی در کشور دست بردار شده، به روند صلح لبیک بگویند تا در فضای صلح زندگی مسالمت آمیز خویش را به پیش ببرند.ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا