سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور و معاون رئیس جمهور امریکا در رابطه به رویدادهای اخیر تروریستی در افغانستان، صحبت تیلفونی کردند

کابل ۱۳ دلو باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، صحبت تیلفونی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، در این مکالمۀ تیلفونی ابتدا مایک پنس به نمایندگی از حکومت و مردم ایالات متحدۀ امریکا، تاثرات عمیق  خویش را بخاطر رویدادهای اخیر تروریستی در کابل و ننگرهار به رئیس جمهور و مردم افغانستان، ابراز داشت.
معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، گفت که ما در چنین شرایط دشوار دوشادوش حکومت و مردم افغانستان قرار داریم.
وی ضمن اینکه از رهبری خردمندانه و ارادۀ محکم رئیس جمهور کشور ستایش کرد، افزود که حکومت ایالات متحدۀ امریکا و عساکر ما با ارادۀ قوی برای کمک به مردم افغانستان آماده می باشند.
در مقابل رئیس جمهور کشور ضمن ابراز امتنان از همدردی معاون رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا و کمک های آن کشور در عرصه های مختلف با افغانستان، گفت که رویداد تروریستی هفتم دلو در شهر کابل همانند رویداد تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود و این چنین رویدادها ارادۀ ما را در مقابله با گروه های تروریستی محکم‌ تر کرده است.
رئیس جمهور کشور گفت که زمان انتخاب برای طالبان فرارسیده است، طالبانی که افغان و مسلمان اند باید حملات اخیر تروریستی را تقبیح کنند و آنهای که این کار را نمی کنند، تروریستان اند و دولت افغانستان با آنها مذاکره نمی کند.
رئیس جمهور در اخیر این تماس تیلفونی، افزود که حکومت افغانستان ارادۀ قوی برای جنگ با تروریزم و همچنان برقراری صلح و اصلاحات همه جانبه در کشور دارد. ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا