سیاست

معاون اول رياست جمهوري در ملاقات با سفير امريكا چگونگي ايجاد دفتر گروه طالبان رادر قطر مورد بحث قرار داد

كابل باختر 27 جوزا

مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری در دیدارش با کوننگ هام  سفیر ایالات متحده امریکا در کابل پیرامون گشایش دفتر طالبان در قطر و فراهم سازی زمینه های برای آوردن صلح بحث و تبادل نظر به عمل آوردند.

دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر خبر داد، در این ملاقات که  پس از چاشت امروز در قصر صدارت صورت گرفت، معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که ما همانگونه که خواهان برقراری صلح در کشور هستیم به بقای نظام سیاسی موجود و احترام به قانون اساسی کشور و حفظ همه دست آورد های دوره نوین در افغانستان نیز تأکید داریم. 

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که انتخابات سال آینده در افغانستان برای آینده کشور بسیار مهم است از این رو ما خود را به برگزاری بموقع آن ملزم و پابند می دانیم. 

کوننگ هام سفیر ایالات متحده در جریان دیدارش با معاون اول ریاست جمهوری موضوعات ایجاد دفتری برای طالبان در قطر را توضیح داده افزود که ایالات متحده آرزومند است تا  حاصل مذاکرات ، برای مردم و کشور افغانستان بر قراری صلح و آرامش باشد. 

موصوف گفت که ما به این باور هستیم که مسأله افغانستان را تنها خود مردم افغانستان می توانند حل کنند و نقش آنان در این روند تعیین کننده می باشد.

وی خاطر نشان کرد که ایالات متحده پروسه انتخابات سال آینده را حایز اهمیت فراوان دانسته و باور دارد که آن زمان یک زمان حساس برای مردم افغانستان بوده و ما با حمایت از کار نهاد های برگزار کننده انتخابات در افغانستان با همه امکانات می کوشیم تا انتخابات به نحو خوب و درستی برگزار گردد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا