آموزش

فراغتنامه هاي انستيتوت علوم صحي توزيع گرديد

كابل/17/ثور/باختر

فراغتنامه هاي دو صد نود فارغ انستيتوت علوم صحي پوهاند غضنفر امروز توزيع گرديد.

اين فارغان در رشته هاي نرسنگ،‌قابلگي، فزيوتراپي، تكنالوژي، راديو لوژي،  پروسس دندان،‌ فارمسي از دو تا سه سال در آن انستيتوت آموزش ديده اند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر در محفليكه به اين مناسبت در تالار وزارت صحت عامه برگزار گرديد، داكتر ثريا دليل وزير صحت عامه گفت،‌ با آنكه به تدريج درعرصه صحت بخصوص براي كاهش مرگ و مير مادران و كودكان كارهايي صورت گرفته اما هنوز هم راه درازي در پيش است تا كار هاي بيشتر انجام شود.

داكتر دليل فراغت دو صد نود دختر و پسر از انستيتوت پوهاند غضنفر را گام مهم براي بهبود عرضه خدمات صحي در افغانستان خوانده افزود كه وزارت صحت عامه در برنامه پنج ساله خود ده استقامت كاري را مشخص ساخته كه يكي آن انكشاف ظرفيت ها و مديريت سالم است.

داكتر دليل خاطر نشان كرد كه نسبت به هر زمان ديگر امروز  سرمايه گذاري طويل المدت انكشافي درعرصه منابع بشري احساس مي شود تا ما را به خود كفايي و مديريت معقول برساند.

وي گفت، وزارت صحت عامه در  نظر دارد زمينه آنرا مساعد كند تامسلک نرسنگ در جامه ما از جايگاه خاصي برخوردار شود و زمينه آموزش مسلك نرسنگ تا رده هاي ماستري و دكتورا فراهم گردد.

در اين مراسم تورنجنرال پروفيسورموسي وردك رييس صحيه اردو و دكتور كیميا عزيزي رييس انستيتوت علوم صحي،‌ پوهاند غضنفر نيز صحبت كردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا