اخبارفرهنگ

تندیس نوراحمد کریمی به بزرگان عرصه خبرنگاری هرات اهدا شد

هرات/ ۱۳ ثور/باختر

هم‌زمان با تجلیل سوم “می” روز جهانی آزادی مطبوعات توسط ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، تندیس استاد فقید نوراحمد کریمی نویسنده و ژورنالیست کم‌نظیر هراتی رابرای سه شخصیت پیش‌کسوت عرصه‌ی آزادی بیان و مطبوعات اهدا کرد.

استاد نعمت الله سروری، استاد سعید حقیقی و استاد سهیلا عرفانی سه تن از پیش‌کسوتان عرصۀ آزادی و مطبوعات درهرات اند که به نمایندگی از جامعه خبرنگاری با اهدای تندیس مرحوم استاد کریمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، اهدای این تندیس‌ را پاسداری از تلاش‌ها و خدمات ارزنده و ماندگار مرحوم کریمی در عرصه مطبوعات عنوان کرد و گفت از این‌پس همه ساله تعدادی از خبرنگاران پیش‌کسوت در این روز با اهدای این تندیس مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئوفیان هم‌چنان گفت که فرهنگ‌سرای دوربین که از جمله کارنامه‌های درخشان استاد کریمی است زیر چتر اطلاعات و فرهنگ قرار گرفت تا این دو نهاد باهم نزدیک‌تر شود و آثار آن نیز بهتر حفظ و مراقبت گردد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با یادآوری از ارزش بلند آثار این مرکز فرهنگی می‌گوید در آن اکثر وقایع کشور در طول صد سال اخیر به صورت مکتوب نگه‌داری شده است و با یک‌جا شدن این فرهنگ‌سرا با ریاست اطلاعات و فرهنگ، زحمات استاد نوراحمد کریمی ماندگار تاریخ می‌شود. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا