صحت

سه عراده بس مخصوص خونگیری به وزارت صحت عامه مساعدت شد

كابل باختر 25 عقرب
سه عراده بس مخصوص خونگیری که با وسایل پیشرفته تخنیکی خونگیری مجهز می باشد از سوی سازمان صحی جهان و صندوق جمعیت ملل متحد به وزارت صحت عامه اهدا گردید.
يك منبع وزارت امور داخله به آژانس باختر گفت ،
دوکتور ثریا دلیل وزیر صحت عامه در مراسم تحویل گیری این مساعدت گفت که بس های خونگیری مذکور با تمام تجهیزات به شمول میزمعاینه، میز خونگیری، آرکندیشن وسایل مخابره، ترمامتر تثبیت کننده درجه حرارت، آله فشار خون وسایر امکانات خونگیری مجهزمیباشد.
وزیر صحت عامه ضمن ابراز قدردانی از این مساعدت سازمان صحی جهان و صندوق جمعیت ملل متحد از تمام هموطنان خواست تا به گرامی داشت از آرمان والای امام حسین و یارانش که جان خود را در راه  عدالت و انسانیت شهید ساخت، در این ایام ماه مبارک محرم الحرام به طور داوطلبانه برای نیازمندان، خون اهدا نمایند.
دوکتور دلیل اظهار داشت که وزارت صحت عامه بمناسبت یادبود از این رویداد مملو از تألم و تأثر کننده عاشورا، تدابیر خاصی را برای جمع آوری خون و توزیع رایگان آن به نیازمندان روی دست گرفته زیرا متاسفانه واقعات انفجار، انتحار، عملیات های ولادی خانم های حامله، مریضان تلاسمیا، به ضرورت موجودیت خون در مراکز خون افزوده است.
وزیر صحت هامه افزود که به تاسیسات صحی و مراکز خون در سراسر کشور وظیفه سپرده تا مراکز خونگیری را تثبیت و توسط موتر های مخصوص خونگیری کمپاین های منظم خونگیری را جهت تامین خون به نیازمندان راه اندازی نمایند تا در هیچ حالت، کمبود و نبود خون محسوس نگردد.
هکذا وزیر صحت عامه از تمام دست اندرکاران رسانه های کشور خواست  تا در این ماه مبارک محرم الحرام در عرصه ترویج فرهنگ اهدای خون که یک حرکت اسلامی، شرعی  و مدنی میباشد، با این وزارت همکاری نمایند.
به همین گونه در این مراسم داکتر ثروت اسماعیل نماینده سازمان صحی جهان و محمد یونس پایاب نماینده سازمان صندوق جمعیت ملل متحد پیرامون موضوع صحبت نموده و از تداوم همکاری شان با وزارت صحت عامه افغانستان اطمینان دادند.
گفتنیست افراد که خون اهداء میکنند کمتر به امراض قلبی دچار میشوند. تحقیقات انجام شده ثابت نموده که اهدای خون باعث شادابی و اکسیجن رسانی بهتر نیزمیگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا