صحت

داکتر حفیظه امرخیل : وقفه میان ولادت ها صحت وسلامتی مادران را ضمانت میکند

کابل باختر 10 اسد
سرپرست شفاخانه ولادی ملالی می گوید که و قفه میان ولادت ها  یکی از راه های  مناسب کاهش مرگ ومیر مادران  درکشور است .
داکتر حفیظه امرخیل  می گو ید  که تمام کارمندان مسلکی  این شفاخانه  درکنار و ظایف  شان  درمورد خطر های  و لادت های پی درپی ونیز فواید وقفه میان ولادت ها را به زنان ومادران توضیح وتشریح می کنند .
اوگفت شفاخانه  نسایی ولادی درحال حاضر با بیشترین مراجعه  واقعات ولادی ، نسایی و جراحی ، نسبت به گذشته خدمات بهتر صحی را عرضه میکند و واقعات  فوتی نیز به حد قابل توجه کاهش  یافته است .
داکتر حفیظه امرخیل  که با خبرنگار آژانس باختر صحبت می کرد گفت شفاخانه نسایی ولادی ملالی نسبت به گذشته مراجعه  زیاد واقعات ولادی  ونسایی دارد .
اوگفت ، نفوس درشهر کابل ازدیاد یافته  ومراجعه  واقعات به این شفاخانه  نیز بیشتر شده اما ما با همان  تشکیلات  قبلی همچنان  خدمات بهتر صحی را برای مادران  نیازمند  عرضه مینمایم.
به گفته داکتر امرخیل  دراین شفاخانه  در 24 ساعت حدود سی واقعه  سیزارین صورت می گیرد یعنی نوزاد با عمل جراحی از بطن  مادر برداشته  می شود وهمچنان در 24 ساعت تا یکصد و بیست واقعه  ولادی  درآن شفاخانه  مراجعه مینماید .
اویکبار دیگر از مادران خواست  تا وقفه میان و لادت ها را درنظر بگیرند وبا رعایت این شیوه هم سلامتیشان را حفظ میکنند وهم یک خانواده  سعادت مند راتشکیل میدهند .
داکتر حفیظه امرخیل  خاطر نشان کرد که عروسی دختران قبل از سن قانونی نیز خطر حیاتی را نزد آنان بوجود می آورد و والدین باید متوجه این خطر  جدی باشند  و تا زمانی که دختران  شان سن قانونی شان را تکمیل نکرده اند  آنان را به ازدواج وادار نکنند .
او از مادران  بار دار خواست تا زمان بدنیا آمدن کو دک شان همواره نزد داکتر مربوط مراجعه  کنند و به توصیه های  داکترعمل  نماید تا از یکسو کودک رشد سالم  کند واز جانب  دیگر درهنگام  ولادت هم مادر وهم نوزاد  با مشکل مواجه نشوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا