سیاستاخبارامنیتTOP

جوبایدن: روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان از اول می آغاز می شود

کابل/ 26حمل/ باختر

جوبایدن رییس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا چند ساعت قبل از قصرسفید برنامۀ خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان اعلام کرد و گفت که این روند از اول می آغاز می شود.

بایدن گفت: ما در 2001 به افغانستان رفتیم که القاعده را ریشه کن  کنیم و جلو حمله های سازمان یافته از قلمرو افغانستان بر امریکا را بگیریم واین کار را انجام دادیم. من فکر می کنم حضور ما در افغانستان باید روی یک علت متمرکز باشد و آن این که خود را مطمین کنیم که افغانستان دیگر به عنوان پایگاهی مورد استفاده قرارنمی گیرد که از آن بر ضد خاک ما حمله شود. ما این کار رانجام دادیم وبه این هدف رسیدیم. او افزود: ما ده سال قبل عدالت را بر اسامه بن لادن تطبیق کردیم. بعد از آن علت حضور ما در افغانستان مشخص نیست. با وجود تهدیدهای تروریستی در جاهای دیگر، نگهداشتن هزاران سرباز در یک کشور که سالانه میلیاردها دالر هزینه برمی دارد، برای من و سایر رهبران مفهومی ندارد. ما نمی توانیم حضور نظامی خویش را در افغانستان ادامه بدهیم و منتظر ایجاد شرایط ارمانی برای خروج و یا کدام پیامد دیگری باشیم.

بایدن افزود: بعد از انجام مشورت های نزدیک با متحدان و شریکان ما، مسوولان نظامی و کارمندان استخبارات، دیپلماتان و کارشناسان توسعه یی، کانگرس و معاون رییس جمهور وهمچنان آقای غنی و دیگران درسراسر جهان، من به این نتیجه رسیدیم که وقت آن فرارسیده است که  به این جنگ طولانی پایان داده شود، وقت آن فرارسیده است که  سربازان ما به خانۀ خویش برگردند. بایدن تاکید کرد که روند خروج نظامیان امریکایی  از افغانستان را از اول می آغاز می کند و تا 11 سپبتمبر تکمیل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا