صحت

چهل و یک دختر از رشته قابلگی و نرسنگ در سمنگان فارغ شدند

ایبک 29 ثور باختر
چهل و یک دختر از رشته قابلگی و نرسنگ در ولایت سمنگان دیروز فارغ شدند.
به گزارش آژانس باختر، این دختران به کمک مالی کمیته سویدن در رشته نرسنگ و قابلگی در سمنگان آموزش دیده بودند که به جامعه تقدیم شدند.
در محفلی که به این مناسبت ها در شهر ایبک برگزار گردیده بود، داکتر محمد شریف شریفی مسوول بخش صحی کمیته سویدن در سمنگان گفت، این دسته فارغان متشکل از چهل و یک دختر بوده که بیست و یک تن آنان از مسلک قابلگی و بیست  تن آنان از مسلک نرسنگ، بعداز آموزش فارغ شدند.
وی افزود، مجموع مصارف این دور فارغان هفتصد و سی و هشت هزار دالر بوده که از طریق کمیته سویدن پرداخت شده است.
در همین حال داکتر عبدالحمید رییس صحت عامه سمنگان گفت، فراغت این تعداد قابله ونرس ها به منظور عرضه خدمات بهتر در سمنگان موثر بوده وآنان میتوانند در کاهش مرگ ومیر اطفال ومادران نقش اساسی را داشته باشند.
رییس صحت عامه افزود که هم اکنون در سمنگان چهل و هشت مرکز صحی که شامل یک شفاخانه ولایتی، سه شفاخانه ولسوالی و چهل و چهار کلینیک صحی در مرکز وولسوالی های شش گانه سمنگان فعالیت دارند و در این مراکز صحی بیش سه صد  کارمند مسلکی شامل داکتر، نرس و قابله ها مصروف عرضه خدمات صحی اند.
طاهره جعفری باشنده مرکز ولسوالی دره بالا گفت که از صنف 12 فارغ شده بودم و شامل این برنامه شدم که مدت 28 ماه مسلک قابلگی را به طوری نظری وعملی آموختم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا