امنیت

تروریستان بازهم اماکن مقدسه را آماج قرار دادند

کابل باختر ۲۹ میزان
حملات انتحاری دیروز در دو مسجد در کابل و غور بار دیگر خشم مردم ما را بر انگیخته است در این حوادث حدود شصت نفر از هموطنان به شهادت رسیدند
به گزارش خبرنگار باختر ،ْ یک حمله کننده انتحاری شام دیروزخود ش را درجمع نمازگزاران درمسجد امام زمان پل خشک دشت برچی انفجارداد .
وزارت امورداخله شهادت ۳۹ نمازگزار را دراین حادثه تایئد کرد و ۴۹ نفردیگرزخم برداشتند که وضیعت شماری از آنها نگران کننده است.
دوساعت قبل ازین حادثه، مسجد جامع خواجه گان درولسوالی دولینه ولایت غور شاهد یک حمله مشابه بود درآن حادثه ۲۰ نفر به شهادت رسیدند و ده نفردیگرجراحت برداشتند .
درمیان قربانیان این حادثه فضل احد یک قوماندان خیزش مردمی شامل است.
این حوادث باواکنش مقامات حکومتی و مردم مواجه شده است.
رئیس جمهورغنی وداکتر عبدالله ریس اجرایئه آن را تقبیح کردند و وزارت امورداخله برشناسایی و مجازات عاملان این جنایت تاکید کرده است.
همچنان شماری از باشنده گان محل درمحل واقعه تجمع نمودند تاکید کردند که همچو وقایع نمی تواند وحدت ملی را درکشور آٍسیب رساند و یا تقابل مذهبی را درکشور ببار بیاورد آنها ضمنأ نیروهای امنیتی و کشفی را درتامین امنیت اماکن مذهبی ومقدسه ناکام خواندند و تاکید کردند که باید نیروهای امنتیتی و کشفی برنامه های وقایوی شان را گسترش دهند .
شاخه خراسان داعش در حادثه مسجد امام زمان ادعا مسولیت کرده است  این در حالیست که منابع امنیتی میگویند، داعش در افغانستان فعالیت ندارد بل جدا سازی یک بخش طالبان و مسما ساختن آنها به نام داعش کار استخبارات پاکستان است در حالیکه در عمل و برنامه هیچ فرقی بین آنها وجود ندارد.
به تازه گی ملا هبت الله سر دسته طالبان حین سفر به ولایت هلمند که در همراهی با کرنیل های استخبارات پاکستان صورت گرفت از قوماندانان خود خواست با داعش همکاری داشته باشند.
ضمنأ داعش و طالب در دره مرزا اولنگ صیاد سرپل در هماهنگی باهم عمل کردند و دست به قتل عام ردند.#  تحلیل سیاسی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا