سیاست

روسای جمهور افغانستان و امریکا صحبت تیلفونی کردند

کابل باختر/ 7/ حوت
بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا شب گذشته با حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صحبت تیلفونی کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این صحبت تیلفونی سران دو کشور در رابطه به آماده گی ها برای انتخابات آینده، پروسه صلح، موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.
بارک اوباما مراتب تسلیت خود را به رئیس جمهور کشور بخاطر کشته شدن ۲۱ تن از سربازان اردوی ملی در ولایت کنر که اخیراً از سوی دشمنان مردم افغانستان به شهادت رسیدند،  ابراز کرد.
رئیس جمهور امریکا از پروسه انتخابات در افغانستان ابراز خرسندی کرده، گفت که این پروسه به صورت درست در جریان است. وی افزود که کشورش از انتخابات افغانستان حمایت کرده، از هیچ کاندیدی جانبداری نمی کند.
در این صحبت تیلفونی رئیس جمهور کرزی گفت که انتخابات یک اصل بسیار مهم است. انتخابات آینده افغانستان در وقت معینهء قانونی آن برگزار می گردد و افغانها ها در این پروسه ملی بطور گسترده اشتراک خواهند کرد و در این راستا تمام آماده گی های لازم اتخاذ گردیده است.
همچنان رئیس جمهور کشور در مورد انکشافات اخیر در مذاکرات با طالبان و نشست سران افغانستان، پاکستان و ترکیه در شهر انقره، به رئیس جمهور اوباما معلومات داده گفت که باید پروسه صلح افغانستان به صورت عملی تطبیق گردد.
در این صحبت تیلفونی رئیس جمهور اوباما یکبار دیگر خواستار امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا قبل از انتخابات گردید.
رئیس جمهور حامد کرزی گفت که چنانچه مردم افغانستان در لویه جرگه مشورتی موافقتنامه امنیتی را تایید کردند، ما خواهان این موافقتنامه هستیم اما پروسه صلح باید در کشور به طور عملی آغاز گردد و این نیاز حیاتی مردم افغانستان است.
رئیس جمهور افغانستان از باراک اوباما خواست که برای آغاز عملی پروسه صلح، مشترکاً کار صورت گرید تا زمینه امضای موافقتنامه امنیتی مساعد گردد.
در اخیر این صحبت تیلفونی روسای جمهور دو کشور بر ادامه همکاری های دوجانبه میان افغانستان و امریکا، تاکید کردند و رئیس جمهور امریکا افزود که کشورش از یک افغانستان با ثبات و متحد حمایت می کند و به کمک و همکاری خویش به افغانستان ادامه میدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا