فرهنگ

اولین اثرعلمی در بغلان رونمایی شد

پلخمری/2 حوت /باختر
جامعه شناسی سیاسی، اثر علمی شاه زمان زمانی در بغلان از جانب ریاست اطلاعات وفرهنگ با همکاری مقام آن ولایت نقد و رونمایی شد.
این اثر علمی که به تیراژ(۱۰۰۰) جلد به داخل(۲۳۶)برگه که در برگیرنده(۵) فصل است که در  پوهنځی حقوق و علوم سیاسی پوهنتون حکیم ثنایی تدریس می شود که با درنظرداشت، جنبه های مثبت آن به خصوص در بخش تحریر و نگارش در مقایسه با سایر آثار چاپی ماندگار نویسندگان اروپایی پیرامون جامعه شناسی سیاسی قابل فهم است.
در محفل رونمایی و نقد این کتاب که نماینده ولایت، استادان پوهنتون ها، علمای کرام، متنفذان و فعالان جامعه مدنی حضور داشتند، ذکریا ناصری، رییس اطلاعات و فرهنگ بغلان پیرامون جایگاه ونقش کتاب در ادوارتاریخ صحبت کرد و از کم رنگ بودن فرهنگ مطالعه در جامعه به حیث یک چالش فراراه جهل زدایی یاد کرد.
وی از اداره اطلاعات و فرهنگ به حیث خانه مشترک نویسندگان یاد کرد و روی چاپ و نشر آثار کودک ابراز آمادگی کرد.
داکتر احمد شکیب بزرگ امید، مسوول انجمن شعرا و نویسندگان بغلان با برجسته کردن ویژگی های کتاب یادشده، از آن به حیث اولین اثر علمی در بغلان یاد کرد و آن را به نقد گرفت.
در ماه اخیر افزون به سایر دست آورد های فرهنگی در بغلان این دومین اثری است که به اهتمام ریاست اطلاعات وفرهنگ بغلان اقبال چاپ می یابد. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا