سیاست

دیدار معین وزارت خارجه با مقامات وزارت خارجه هند

کابل باختر12 حوت
دکتور نصیر احمد اندیشه معین اداره و منابع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان طی یک سفر رسمی به جمهوری هند، با شماری از مقامات وزارت امور خارجه آن کشور دیروز دیدار و ملاقات نمود.
به گزارش دفتر سخنگوی ریاست اطلاعات عامه وزارت امور خارجه به آژانس باختر: در این دیدارها، دکتور اندیشه روی اهمیت روابط افغانستان و هند و همکاری های دوجانبه بین دو کشور تاکید نمود و خاطر نشان ساخت که روابط دو کشور  بر اساس تفاهم و دوستی متقابل استوار می باشد.
همچنان معین وزارت امور خارجه، در رابطه به موضوعات ذیعلاقه از جمله مسایل امور قونسلی،  آموزشی و دیپلوماسی، موافقتنامه کریدور (دهلیز) هوائی افغانستان و هند، روابط دو جانبه سیاسی و انتقال تجارب استفاده از سیستم های جدید تکنالوژی معلوماتی – اداری و محاسباتی بحث و تبادل نظر نمودند.
بالمقابل مقامات وزارت امور خارجه جمهوری هند در راستای تبادل اطلاعات و تجارب تخنیکی در امور سیستماتیک مالی – اداری و قونسلی وعده همکاری نموده و خواستار نشست تیم های دو جانب در زمینه های مرتبط کاری و تخنیکی گردید.
معین اداره و منابع، همچنان در جریان این سفر از برنامه های آموزشی انستیتوت خدمات خارجی وزارت امور خارجه کشور هند (FSI) در عرصۀ دیپلوماسی، سیستم های مالی – محاسباتی و قونسلی آن وزارت و همچنان از سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در دهلی نو، بازدید به عمل آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا