اخباراقتصادTOP

سمیناری به پیشواز از افتتاح بند کمال خان در پوهنتون بلخ برگزار شد

مزارشریف/ 25حوت/ باختر

پوهنتون بلخ سمینار علمی یی زیر عنوان (اهمیت اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی بند کمال خان) را دیروز به پیشواز از افتتاح بند کمال خان، در مزار شریف راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگارمحلی آژانس باختر؛ در این سمینار علمی پوهندوی خلیل الله کلیوال، رییس پوهنتون بلخ گفت که افتتاح بند کمال خان می‌تواند چرخش رشد اقتصادی، رفاه اجتماعی، تولیدات زراعتی و احیای منابع انرژی برق را در حوزۀ غرب به ویژه در نیمروز استحکام بخشد.

پوهنیار فرشته حسن هاشمی، رییس پوهنځی انجنیری معادن و محیط زیست پوهنتون بلخ در این سمینار، روی دو نکتۀ اساسی هدف اعمار بندکمال خان و همچنان مدیریت آب های افغانستان صحبت کرد.

فرشته حسن هاشمی، در حالی که از اقدامات دولت برای مدیریت منابع آب‌ها و بندها ستایش کرد و از سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران خواست که در استراتیژی‌های مؤثر و پلان گذاری های مناسب جهت مدیریت سالم و همه جانبۀ منابع آب های افغانستان با نهادهای اکادمیک کشور یکجا فعالیت کنند.

در این سمینار محصلان دیپارتمنت انجنیری آب و محیط زیست پوهنتون بلخ موضوعاتی زیر عنوان های معرفی حو‍زۀ آبی دریای هلمند و نقش بند کمال خان در تولید منابع انرژی برق، اهمیت اقتصادی و اجتماعی بند کمال خان، تحلیل و ارزیابی اثرات محیط زیستی بند کمال خان و مشکلات فرامرزی دریای هلمند در اعمار بند برق و تولید آب برای کشاورزی ارائه کردند. احمدنعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا