سیاست

قانونپوه سروردانش: شامل شدن مساله غصب زمین در قانون جزا از لحاظ حقوقی مشکلی ندارد

کابل 16 حمل باختر
مارک بودن معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در افغانستان و رییس بخش حاکمیت قانون با قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری ملاقات نموده و فعالیت های این اداره را در زمینه توانمند سازی نهادهای عدلی و نیز فعالیت های بخش حاکمیت قانون یوناما در زمینه اقدامات یوناما در مبارزه با غصب زمین توضیحاتی ارایه کردند.
به اساس معلومات د فتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،قانونپوه سرور دانش در این دیدار ضمن اظهار قدردانی از همکاری های ملل متحد در بخش های مختلف از جمله در زمینه توانمند سازی نهادهای عدلی و قضایی افغانستان اظهار داشت: غصب زمین و ملکیت های دولتی و شخصی یکی از معضلاتی است که متاسفانه تازگی ندارد بلکه از چهار دهه بدینسو به وجود آمده است و این مساله به بسیاری از مشکلات دیگر از جمله فساد اداری و منازعات دامن زده است. وی افزود: هم اکنون کارهای اداری زمین و ملکیت ها در چندین اداره افغانستان به صورت پراکنده اجرا می شود که امیدواریم با آغاز به کار اداره مستقل اراضی که سال گذشته ایجاد شده است، امور زمین داری و ملکیت ها به صورت متمرکز در یک اداره انجام یابد.
قانونپوه دانش گفت: هم اکنون ثبت وثایق و صدور اسناد مربوط به زمین داری در محاکم افغانستان صورت می گیرد که بر اساس پالیسی های جدید حکومت، این کار به حکومت و بخش های اجرایی آن واگذار خواهد شد. وی تاکید کرد: انسجام کارهای اداری مربوط به زمین و ملکیت ها از بسیاری از مسایل دیگر از جمله فساد اداری، غصب زمین و کندی در روند پرونده های مربوط به زمین جلوگیری می کند.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: جرم انگاری غصب زمین از لحاظ حقوقی مشکلی ندارد لذا باید توسط وزارت عدلیه شامل قانون جزا شود. وی تصریح کرد: پس از شامل شدن مساله غصب زمین در قانون جزا باید ساختار های اجرایی و بسترهای عملی این موضوع نیز فراهم گردد.
گفتنی است سه شنبه 18 حمل سالروان به همت ریاست حاکمیت قانون دفتر ملل متحد در امور افغانستان(یوناما)ورکشاپی با اشتراک نهادهای ذیربط، در باره مبارزه با غصب زمین برگزار می شود که در آن راه های عملی مبارزه با این پدیده و نیز موضوعات مرتبط با آن به صورت علمی و تخصصی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا