جهان

معترضان در پاکستان پرچم امریکا را آتش زدند

اسلام آباد – بی بی سی – ۱۳ جدی – باختر
تظاهرات‌کنندگان خشمگین در پاکستان با آتش زدن پرچم امریکا به سخنان دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.
این در حالی است که همزمان شورای امنیت ملی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا جلسه فوری برگزار کرده است.
دیروز چندین تظاهرات در نقاط مختلف پاکستان در اعتراض به اظهارات سال نو میلادی رئیس جمهور آمریکا شکل گرفت.
ترامپ در این اظهارات ضمن "بیهوده" خواندن حمایت واشنگتن از اسلام‌آباد از تغییر سیاست حکومت خود در قبال ادامه کمک مالی به پاکستان خبر داده بود و اسلام آباد را به اهمال در مبارزه با تروریزم متهم کرده بود.
ترامپ در نخستین اظهار نظر خود در سال نو میلادی، پاکستان را متهم کرده که با وجود دریافت میلیاردها دالر کمک مالی از آمریکا، به "مهد و مامن تروریست‌ها" تبدیل شده و مانع اصلی بر ثبات اوضاع در افغانستان است.
ترامپ گفته است که  ایالات متحده آمریکا در ۱۵ سال گذشته بطور احمقانه‌ای بیش از ۳۳ میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده است و آنها(پاکستان) به ما هیچ جیز به جز دروغ و فریبکاری نداده‌اند. آنها رهبران ما را احمق فرض می‌کنند. آنها با کمترین کمک به تروریست‌هایی که ما به دنبالشان هستیم پناه می‌دهند.
معترضان پاکستانی روز سه‌شنبه هم‌ زمان با آتش زدن پرچم آمریکا این اظهارات ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر را اهانت به پاکستان خواندند و از حکومت این کشور خواستند که در روابط خود با واشنگتن تجدید نظر کند.
سفیر آمریکا در اسلام آباد هم برای دادن توضیحات و اعلام مراتب اعتراض حکومت پاکستان به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.
ناظران می‌گویند تنش در روابط میان پاکستان و آمریکا در یک سال گذشته و از زمان بر سر کار آمدن  ترامپ، زمینه‌ساز نزدیک شدن اسلام‌آباد به بیجینگ و مسکو شده است.ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا