جامعه

کافی شاپ یا قهوه‌خانه‌های عاری از دخانیات

شهرهرات ۱۱ جوزا باختر
قهوه‌خانه‌های عاری از دخانیات عنوان برنامه‌یی بود که از سوی آمریت جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به پاس گرامی‌داشت از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.
مسوولان در اداره اطلاعات و فرهنگ هرات هدف ازبرگزاری این برنامه را آگاهی دهی به جوانان از مضرات استفاده دخانیات و جلب توجه بیشتر مسوولان برای مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز ابراز می‌دارند.
آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید آمریت جوانان این اداره خواستند تا از طریق این برنامه صدای نگرانی شان را بر مبنای افزایش و رشد آمار اعتیاد  در میان جوانان بلند کنند.
رئوفیان ابراز می‌دارد که نیاز است تا ادارات مختلف با هماهنگی و تلاش‌های جدی و پیگیر برای مبارزه با استفاده از دخانیات در سطح شهر برنامه‌های متعدد و اساسی‌یی را روی دست گیرند.
رئیس این اداره همچنان ابراز می‌دارد که باید در کنار آگاهی دهی  از مضرات استفاده از دخانیات به مردم، ادارات مسوول باید برای مبارزه با مواد مخدر و استفاده از آن اقدامات عملی و قهری را روی دست گیرند.
در کنار آن فاطمه جعفری عضو شورای ولایتی هرات نیز نبود برنامه مشخص و جامع از سوی دولت برای مبارزه با مواد مخدر و استفاده از دخانیات را دلیل عمده بر افرایش آمار معتادان در کشور و به خصوص هرات می‌داند.
وی اما ابراز می‌دارد که باید دولت برای مبارزه با این پدیده قوانین و مقررات سنگین در استفاده از دخانیات را وضع کند تا افراد نتوانند به سهولت و سادگی به دخانیات دست یافته و استفاده کند.
در عین حال شماری از کارشناسان مسایل اجتماعی افزایش شمار معتادین در یک جامعه را برابر با نابودی آن دانسته می‌گویند به هر اندازه که سطح اعتیاد در یک جامعه بلند رود به همان میزان نیروی بشری آن منفعل و نابود خواهد شد.
ختم/حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا