فرهنگ

تاکید وزارت اطلاعات و فرهنگ بر رعایت اصول اخلاقی، دینی و روحیۀ اجتماعی از سوی رسانه ها

شهرمزارشریف 3 سنبله باختر
وزارت اطلاعات وفرهنگ از تمام مسوولان رسانه ها درکشور خواست تا اصول اخلاقی، دینی و روحیه اجتماعی را در نشر و پخش  رسانه های خویش رعایت نموده و اربابان رسانه ها باید مطابق خواست مردم حرکت نموده و صدای دل مردم مسلمان کشور را شنیده فعالیت نمایند.
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ دیروز با مسوولین رسانه ها و خبرنگاران حوزه شمال دیدار نموده، افزود: رسانه ها رکن مهم و اساسی جامعه میباشد و باید رسانه ها مردم وجامعه را به سوی ترقی، سعادت و سلامتی سوق داده ومسوولیت ملی و دینی خویش را در برابر مردم مسلمان خویش ادا نمایند.
وی از مسوولین رسانه ها خواست نباید ما ترویج کننده فرهنگ بیگانه درکشور باشیم، باید خودمان مروج فرهنگ ملی ودینی خویش بوده و نباید از آزادی سوی استفاده شود رسانه ها علاوه براینکه آزاد باشند به ارزش های دینی ومسوولیت ملی خویش عمل نمایند.
پوهنیار مصطفوی یاد آورشد نباید نشرات رسانه های کشور مغایر با اصول و اخلاق جامعه باشد و باید مسوولین رسانه ها بدانند که مردم و جامعه از رسانه ها چه میخواهند و یا از نشر برنامه های غیر اخلاقی راضی هستند.
معین وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: با سایر نهادهای فعال در عرصه حمایت از خبرنگاران  که فعالیت های خوبی داشته اند، میشود از ایجاد کمیسیون های رسانه های همگانی، بررسی تخلفات و شکایات رسانه ها، شورای عالی رسانه ها، کمیسیون جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران، چاپ کتاب شهدای خبرنگاران، ایجاد منار شهدای رسانه ها درکابل، دیتابیس خبرنگاران و از همه مهم ایجاد یک کمیسیون مهم در باره مصونیت خبرنگاران که بزودی گشایش خواهد یافت، فعالیت داشته اند.
موصوف از خبرنگاران خواست تا مطابق معیارها ،اصول ومعیارهای خبرنگاری فعالیت داشته وکود های اخلاقی خبرنگاری را جداً مراعات نمایند که کود های اخلاقی یک معیار بس اساسی در عرصه خبرنگاری میباشد.
صدیق الله توحیدی رییس نی یا دیده بان رسانه ها در این نشست ضمن با اهمیت خواندن مقرره طرز تاسیس و فعالیت رسانه های خصوصی همگانی از خبرنگاران خواست با هر نوع قرار داد ظالمانه از طرف صاحبان رسانه ها مبارزه کنند و در تهیه خبر و گزارش اصول خبرنگاری را مراعات کنند.
همچنان خلیل مینوی رییس آژانس باختر نیز درباره فعالیت های وزارت اطلاعات و فرهنگ درعرصه سهولت ها برای خبرنگاران صحبت نموده گفت: این وزارت با نهادهای که درراستای ایجاد سهولت برای خبرنگاران فعالیت دارند، همیشه تلاش داشته تا کمیسیون های ایجاد شده عملی گردد.
در اخیر شماری از خبرنگاران شمال و ولایت بلخ پاره از مشکلات خویش را بیان داشته و از معین وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستند تا به چالشهای که فراروی آنها قرار دارند رسید گی شود که معین وزارت گفت، درحد توان ومسوولیت در باره رفع آن اقدام جدی خواهد نمود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا