گزارش ها

عواید برق بعد از قاچاق موادمخدر و تاراج معادن سومین منبع در آمد طالبان

کابل باختر/ 12/ دلو
گروه طالبان مسلح از عواید عام بخاطر تمویل و تجهیز وبقای شان استفاده میکنند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد ، روزنامه نیویارک تایمز در مورد یک سرچشمه جدید عواید گروه طالبان نوشته است گروه طالبان از مناطقی که در زیراداره آنان قراردارد محصول برق را جمع آوری میکنند این روز نامه در گزارش خود تذکر داد .
گروه طالبان علاوه از دریافت کمک های خارجی به خصوص از کشورهای خلیج ، ازعواید خشخاش و منابع طبیعی افغانان برای تمویل وتجهیز شان درجنگ علیه نهادهای امنیتی افغان و نیروهای بین المللی استفاده میکنند اما بعداز تصرف برخی مناطق افغانستان اکنون برق عایدات دیگر ملی را نیز تصاحب میکنند.
نیویارک تایمز از دو ولایت افغانستان کندز و هلمند نا م برده که بخش اعظم محصول برق  آن به مخالفان مسلح تعلق میگیرد و حالا عاید برق بعد از کوکنار و منابع طبیعی سومین منبع درآمد گروه طالبان در افغانستان است.
این درحالیست که گروه طالبان قبل براین به کمک حامیان شان برخی مناطق را که زیر اداره خود می آورند اولتر از همه بر عایدات آن ساحه تمرکز میکردند تا از عایدات آن درتمویل وتجهیز افراد وابسته به این گروه استفاده کنند.
بربنیاد گزارش های نشر شده گروه طالبان عواید بی شمار از محصول بند برق کجکی را به جیب میبرند و نیز مناطق که سرشار از معادن است آن را مورد تاخت و تاز قرارمیدهند و معادن یعنی سرمایه کشور را به یغما میبرند و ازسوی دیگر ازمردم و اهالی زیر اداره شان به عنوان عشر و ذکات دست به جمع آوری پول میزنند و نیز از راه قاچاق موادمخدر این گروه تغذیه میگردد.
اکنون که روزنامه نیویارک تایمز در عواید جدید گروه طالبان یعنی محصول برق را جمع آوری میکنند نوشته است رهبری گروه طالبان چندی قبل با نشر اعلامیه ای عنوانی افراد وابسته به این گروه تاکید کرده بودند که افراد وابسته به گروه طالبان نباید تاسیسات عام المنفعه را مورد هدف قراردهند و نیز درتطبیق پروژه های عام المنفعه همکاری کنند.
اما دیده میشود که افرادگروه طالبان با استفاده از تاکتیک های جدید بخاطر تمویل وتجهیز و اهداف شوم حامیان شان تلاش دارندتا عواید عام المنفعه را بدست آرند.
اگر این کارطالبان از درک جمع آوری محصول برق درکشور ادامه یابد زیرا برق کشور برق وارداتی است و فشار پرداخت پول برق به کشور های صادر کننده برق مردم را بیشتر متضرر خواهد ساخت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا